eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy to przypadek beznadziejny? › Re: czy to przypadek beznadziejny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    ewsfeed.hal-mli.net!feeder1.hal-mli.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <4ce19d89$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1011152339300.4016@quad>
    Subject: Re: czy to przypadek beznadziejny?
    Date: Tue, 16 Nov 2010 13:10:28 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Lines: 64
    Message-ID: <4ce274ab$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.147.162
    X-Trace: 1289909420 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27025 83.15.147.162:3219
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:659152
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1011152339300.4016@quad...
    > On Mon, 15 Nov 2010, Krasnal wrote:
    >
    >> Może jakiś prawnik doradzi? Na grupie pl. misc konsumenci cisza
    >
    > Nie prawnik i doradzi. Ale ma pytanie ;>
    >
    >> Już od 7 tygodni naprawiają mi tel komókowy Sony Erikson. Działał 2
    >> tygodnie teraz od 7 tygodni jest w naprawie. W punkcie, gdzie go oddałem
    >
    > *Z JAKIEGO TYTUŁU*??
    > Skąd my mamy wiedzieć, czy reklamowałeś z tyt. gwarancji (i na jakich
    > warunkach oraz czyjej), niezgodności z umową (zakładając że konsument)
    > bądź rękojmi ("firma")?

    Przeciez napisal ze w naprawie gwarancyjnej.

    >> Gwarancja podobno jest na 2 lata
    >
    > A.
    > Czyli być może gwarancji.
    > No to może być problem.

    Przeczytaj dokladnie karte gwarancyjna i zobacz co pisza o czasie naprawy
    na drugi raz (nawet w przypadku pierwszego uszkodzenia) korzystaj z
    uprawnien dotyczacych niezgodnosci towaru z umowa. tam masz:
    1. wymiana towaru na nowy
    2, naprawa
    3. zwrot pieniedzy (dokladnie w takiej kolejnosci - i tego mozesz zadac).
    ale UWAGA !!! Jesli wymiana towaru na nowy jest niemozlia (z roznych
    wzgledow, np. zaprzestania produkcji danego asortymentu) niestety... towar
    bedzie naprawiany. Ciezko bedzie Ci udowodnic co znaczy "szczegolna
    niedogodnosc " w przypadku naprawy - a w takiej sytuacji przyslugiwewal by
    ci zwrot pieniedzy. NIe wiem co z abonamentem w tym momencie, ale chyba
    powinni ci zaproponowac inny telefon...

    >> sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za handel bublami?
    >
    > Ponosi, ale to było "pociągnąć" go za jego zobowiązania.
    > Jak skorzystałeś z gwarancji producenta/dostawcy, realizowanej
    > jedynie za pośrednictwem sprzedawcy, to występują właśnie
    > uboczne problemy :(

    jak wyzej. Czasem jednak naprawa gwarancyjna jest korzystniejsza niz
    skorzystanie z uprawnien dotycacych ustawy o niezgodnosci towaru z umoiwa.
    POza tym... umowe spisywales chyba "lacznie" ze swiadczeniem uslug przez
    PLUS-a... i tu moze byc najwiekszy problem.


    >> prawników ciekawego napisze na moją chorobę? czy to beznadziejny
    >> przypadek?
    >> Nie mam nawet kogo opieprzyć, mam wrażenie że mają mnie głęboko w tyłku.
    >
    > Kolejne pytanie ma charakter ogólny i raczej jest do grupy, nie do
    > Ciebie: czy da się zgrabnie wycofać z reklamacji gwarancyjnej i zwrócić
    > się z reklamacją do sprzedawcy? - z tytułu "niezgodności" oczywiście.
    > Bo jak gwarant ma nieograniczony czas na "rozpatrzenie i naprawę", to
    > tu leży problem.

    \Nie do konca ma nieograniczony czas. Poczytaj co napisane jest w gwarancji
    (karcie gwarancyjnej).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1