  • Data: 2011-01-26 12:09:08
    Temat: Re: co wchodzi w skład mieszkania?
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:

    > Wiesz, rozumując w ten sposób to cała instalację hydrauliczną można
    > wykręcić.

    Nie całą a jedynie elementy zewnętrzne wystające ze ścian, ale nie
    przeczę że generalnie można (używając sformułowania "bez nadmiernych
    kosztów itd..")

    > [ciach]

    > Elementy instalacji (wyłączniki, grzejniki) są jak dla mnie wyposażeniem
    > stałym. To nie jest coś, co się przy okazji np. generalnych porządków
    > przestawia.
    >
    > IMHO wszelkie elementy, których usunięcie wymaga użycia narzędzi, to
    > wyposażenie stałe. Nie wiem, jak wygląda orzecznictwo, ale podejrzewam,
    > że będzie ono zbieżne z moim podejściem.

    Też chętnie bym się dowiedział jak to wygląda w praktyce, na razie na
    moim jednostkowym przypadku ja bym użył słów "specjalistycznych narzędzi
    i wiedzy", czyli instalacji gazowej bym nie rozkręcał, ale odkręcić kran
    czy kaloryfer większość ludzi potrafi w pare minut. Dlatego lepiej i
    bezpieczniej przyjmować że wszystko co się da odkręcić nie wchodzi w
    skład transakcji, chyba że strony umówiły się inaczej.

    Nasuneło mi się inne dobre porównanie z prawa budowlanego. Jak postawisz
    garaż przykręcony śrubami do parkingu to nie masz zabudowania stałego, a
    jak zrobisz taki sam ale przymurujesz to masz element stały wymagający
    zgłoszenia.