  • Data: 2007-11-17 08:54:48
    Temat: Re: [byc moze NTG] wspolnata mieszkaniowa
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL pisze:
    > tu jest wlasnie pies pogrzebany... ja nie jestem prawnikiem, wsrod lokatorow
    > tez ich na prozno szukac... z kolei ja nawet tam nie mieszkam i sprawe znam
    > z opowiadan rodzinki...

    Prawnikiem być nie trzeba.
    Ustawa o własności lokali nie jest ani długa, ani trudna.

    > wiem tylko tyle ze WAM oddal komus administracje
    > budynku, a ten ktos nadal kroi ostry czynsz (czy jak to sie nazywa bo ktos
    > zasugerowal ze to juz nie czynsz)

    Czynsz to opłata za najem, a za mieszkanie własnościowe tego się nie
    płaci. Ponosi się koszty utrzymania.
    Nie wiem, czy administrator kroi, bo nie znam wysokości poszczególnych
    opłat w tej wspólnocie. Wypadałoby się im przyjrzeć i przeanalizować.
    I nie bardzo rozumiem, dlaczego tak wielu ludzi narzeka "na czynsz", a
    nawet nie spojrzą w rozpiskę, żeby się przekonać, że najwięcej płacą
    np. za wodę.
    Nie mam przekonania, czy na pewno "przepłacacie na maksa", skoro nawet
    nie wiesz, za co płacicie. Pewnie przepłacacie, bo tak zwykle jest we
    wspólnotach, gdzie ludzie są bierni, ale najpierw trzeba ustalić za co
    przepłacacie.

    > chcialem tu zasiegnac jezyka czy w ogole mozna cos z tym fantem zrobic i
    > jesli tak to jak sie do tego zabrac... moglbym zmobilizowac mieszkancow zeby
    > wpolnymi silami zmienic obecny stan rzeczy, jedyny szkopul w tym ze nie mam
    > pojecia od czego zaczac i jak cala sprawa pokierowac...
    Stąd moja propozycja, żeby skorzystać z pomocy konkurencji.
    Przecież i tak nie jest to wspólnota, która zrezygnuje z usług
    administratora, więc cóż za problem popytać wśród znajomych na jakimś
    lokalnym forum o sensownego administratora, wziąć parę papierów i
    pójść pogadać?