  • Data: 2010-06-06 07:56:59
    Temat: Re: Zastosowanie kpk w postępowaniu quasi-karnym
    Od: kuba <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    qm.googlegroups.com>:

    > Mam co takiego:
    >
    > III APa 13/09 postanow. s.apel. 2009.09.24
    >
    > w Poznaniu
    >
    > LEX nr 518047
    >
    > Komisje dyscyplinarne orzekaj ce na podstawie nieobowi zuj cego, w okresie
    > ich dzia ania, rozporz dzenia z dnia 22 stycznia 1998 r. w sprawie komisji
    > dyscyplinarnych dla nauczycieli i trybu post powania dyscyplinarnego (Dz.
    > U. Nr 15, poz. 64 ze zm.) nie s w og le umocowane do dzia ania co prowadzi
    > do wniosku, e ich sk ad jest sprzeczny z przepisem prawa. Prowadzi to do
    > niewa no ci post powania dyscyplinarnego.

    [...]

    Mhm, niezłe, tylko zastanawiam się jakie są bezpośrednie konsekwencje
    takiej wykładni. Zauważ, że zgodnie z art. 386 par. 2 kpc w razie
    stwierdzenia nieważności postępowania sąd uchyla zaskarżony wyrok,
    znosi postępowanie w zakresie dotkniętym nieważnością i przekazuje
    sprawę sądowi pierwszej instancji do ponownego rozpoznania i co dalej?
    Kolejne orzeczenie komisji, kolejne uchylenie i tak w kółko.
    Nie wiem, czy przyjęcie, że skład jest sprzeczny z przepisami prawa
    było najtrafniejsze.

    Co do samego uchylenia rozporządzenia: zostało ono podobno uchylone
    ustawą (nowelizacja Karty nauczyciela) z dnia 18.02.2000, która weszła
    w życie 07.10.2000.
    Art. 16 tej ustawy brzmi: "Do czasu wydania przepisów wykonawczych
    przewidzianych w ustawie, o której mowa w art. 1, zachowują moc
    dotychczasowe przepisy wykonawcze w zakresie, w jakim nie są sprzeczne
    z ustawą, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia
    w życie niniejszej ustawy".
    Należałoby się zastanowić, czy art. 16 dotyczy także rozporządzenia,
    wydanego na podstawie z art. 85 KN.
    Sam art. 85 nie był zmieniany. Moim zdaniem odpowiedź na pytanie
    zależy od tego, czy zakres nowelizacji przepisów ustawy powoduje
    konieczność wydania nowej podstawy proceduralnej. W każdym razie - jak
    widzisz - zagadnienie nie jest bezdyskusyjne. Wydaje mi się, że w
    oparciu o taką właśnie interpretację SA w Krakowie (nie mogę teraz
    znaleźć tego wyroku) stwierdził, że rozporządzenie dalej obowiązuje.