  • Data: 2010-06-05 20:48:36
    Temat: Re: Zastosowanie kpk w postępowaniu quasi-karnym
    Od: sensor <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 5 Jun 2010 13:22:13 -0700 (PDT), kuba napisał(a) w wiadomości
    qm.googlegroups.com>:

    > Mój lex też wyświetla ten akt jako archiwalny, ale czytałem gdzieś w
    > necie, że minister ma argumenty na to, że rozporządzenie obowiązuje i
    > ma na potwierdzenie tego jakiś wyrok sądu apelacyjnego. W praktyce
    > podobno postępowania dyscyplinarne toczą się w oparciu o to
    > rozporządzenie (swoją drogą ciekawe, czy brak podstawy proceduralnej
    > miałby oznaczać, że nie ma odpowiedzialności dyscyplinarnej
    > nauczycieli). Jak się bronicie, to nie zaszkodzi podnieść i takiego
    > argumentu. Polecam sprawdzić dobrze podstawę uchylenia rozporządzenia
    > i przepisy przejściowe.

    Mam coś takiego:

    III APa 13/09 postanow. s.apel. 2009.09.24

    w Poznaniu

    LEX nr 518047

    Komisje dyscyplinarne orzekające na podstawie nieobowiązującego, w okresie
    ich działania, rozporządzenia z dnia 22 stycznia 1998 r. w sprawie komisji
    dyscyplinarnych dla nauczycieli i trybu postępowania dyscyplinarnego (Dz.
    U. Nr 15, poz. 64 ze zm.) nie są w ogóle umocowane do działania co prowadzi
    do wniosku, że ich skład jest sprzeczny z przepisem prawa. Prowadzi to do
    nieważności postępowania dyscyplinarnego.

    III APa 38/06 postanow. s.apel. 2006.07.27

    w Poznaniu

    LEX nr 518045

[...]
    do wniosku, że ich skład jest sprzeczny z przepisem prawa. To prowadzi do
    nieważności postępowania dyscyplinarnego.

    III APo 1/03 wyrok s.apel. 2004.02.06

    w Poznaniu

    LEX nr 518046

[...]
    U. Nr 15, poz. 64), nie są w ogóle umocowane do działania, co prowadzi do
    wniosku, że ich skład jest sprzeczny z przepisami prawa. To prowadzi do
    nieważności postępowania dyscyplinarnego.