    From: x007 <x...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup drogą elektroniczną i zwrot
    Date: Sat, 23 Feb 2008 12:50:11 +0100

    krigtopf pisze:
    > SprzedKonsU = Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    > (Dz.U.02.141.1176 ze zm.)

    Sprzedawcą była firma (DG). Wydaje mi się, że zakup na aukcji
    internetowej jest zawarciem umowy kupna-sprzedaży, dlatego towar tam
    zaproponowany powinien być taki jak faktycznie dostarczony i nie można
    takiej akcji traktować TYLKO jako oferty producenta/sprzedawcy. Dlatego
    w tym przypadku mogę chyba załozyć, że towar jest niezgodny z umową
    (inny wygląd, inne wymiary, itp.).

    Sprzedawca dostarczył towar własnym transportem, który wycenił na 160zł
    (ciężarówka, dojazd z innego miasta). Oczywiście zapłaciłem.

    Z Waszych wypowiedzi wynika, że sprzedawca powinien pokryć wszystkie
    koszty aby doprowadzić towar do zgodnego z umową, włącznie z ewentualnym
    kolejnym transportem i kosztem odebrania (transportu) nieprawidłowych
    elementów.

    Pytanie, czy w przypadku gdy sprzedawca stwierdzi, że nie jest w stanie
    wywiazać się z umowy i zaproponuje zwrot zapłaty, czy powinien/musi
    zwrócić również te 160zł za transport?
    I drugie pytanie - na czyj koszt powinien odebrać nieprawidłowy towar
    (bo zakładam, że nie odda zapłaty zanim otrzyma wadliwy towar)?

    Pozdrowienia
    x007