    From: "EP" <e...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyegzekwowanie zwrotu wpłaconej zaliczki - prośba o pomoc
    Date: Sun, 29 Jun 2003 21:03:20 +0200

    > Chodzi o to, ze umowy o wartosci wyzszej niz 2000zl powinny byc
    sporzadzone
    > w formie pisemnej. W razie problemow nie mozna (co do zasady) w sadzie
    zadac
    > dowodu ze swiadkow lub z przesluchania stron na fakt dokonania czynnosci
    > (ale mozna na okolicznosci wystepujace "obok"). Wyjatek stanowi sytuacja
    gdy
    > na taki dowod zgodza sie obie strony lub fakt jest uprawdopodobniony
    pismem.
    > (art. 74 KC)

    Ten zapis jest dla mnie niestety mocno mętny :-(((

    > Tak prywatnie i nieoficjalnie to polecam Siergieja :(
    > IMHO bedzie bardzo ciezko. Najpierw nalezaloby udowodnic, ze byla umowa
    > remontu mieszkania, nawet ustna, potem ze byla zaliczka. Co do mozliwosci
    > powolania sie na rozmowe telefoniczna nalezaloby sie poradzic jakiegos
    > dobrego adwokata z praktyka. KC mowi, ze musi byc umowa uprawdopodobniona
    > "na pismie" czyli wynika z tego ze rozmowa telefoniczna w tym przypadku
    nic
    > ci nie da, ale nie podejmuje sie tu wydac jednoznacznej opinii.

    Umowę remontu mieszkania będzie relatywnie łatwo udowodnić, bo jest
    rozliczenie z wyszczególnionymi punktami, co było zrobione i jaką kwotę
    zapłaciłem.
    Poza tym, szef ekipy kupując część rzeczy, brał faktury na mnie i podpisywał
    się swoim nazwiskiem - jestem w posiadaniu tych faktur.
    Gorzej byłoby z udowodnieniem, że była zaliczka, ale tu właśnie liczyłem na
    nagraną rozmowę telefoniczną...

    Pzdr
    EP