    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wtracanie sie w cudze sprawy
    Date: Thu, 30 Sep 2010 15:37:19 +0000 (UTC)

    robercik-us wrote:

    > Dziwię się, że ten facet jest ciągle sołtysem - w końcu
    > sołtysa wybiera się chyba w jakichś tam demokratycznych wyborach.
    > W normalnie działającej społeczności ktoś taki byłby skończony.

    Wiesz, ja znam przykład takiego burmistrza który potrafi zabierać
    ludziom grunt, ot - tak, bez żadnej decyzji, wyroku
    wywłaszczającego, odszkodowania itp.

    Po prostu wysyła ekipę żeby np. na czyimś polu zrobiła pętlę dla
    autobusu. Ekipa przyjeżdża, niweluje teren obsadzony uprawami,
    jakieś 20 arów, stawia wiatę przystankową...

    Albo, jak w przypadku moich rodziców, wysyła geodetę, który wylicza
    że droga zbudowana 30 lat temu przechodzi przez działkę rodziców, i
    potem wydziela z działki pas ziemi, robi z tego pasa nową działkę i
    wpisuje jako właściciela gminę. Żadnego odszkodowania.

    W księgach wieczystych oczywiście zmian nie dokonuje, i gmina każe
    jeszcze płacić moim rodzicom podatek gruntowy za tę nową działkę,
    co to niby gmina jest właścicielem ;-)
    Na pretensje mówi "a to niech państwo pójdą do sądu i sami
    zmienią w księgach".

    Ech, niech tylko skończą wreszcie tę kanalizację kłaść to się
    chłop zdziwi.

    --
    Pozdro
    Massai