    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wskazanie kierującego
    Date: Mon, 15 Nov 2010 20:49:44 -0600

    On 11/15/2010 1:38 PM, Tomasz Pyra wrote:
    > Przypadł mi obowiązek wskazania komu powierzyłem pojazd.
    > Czy jest gdzieś określony wymagany zakres tej informacji?
    >
    > Bo Straż Gminna Gminy Słupsk życzy sobie podać im m.in. nazwisko
    > panieńskie matki, miejsce urodzenia, pesel, serie i nr dowodu
    > osobistego, kod pocztowy i telefon osoby której powierzyłem pojazd.
    >
    > Jeżeli podam im tylko imię i nazwisko tej osoby, to wystarczy żeby
    > spełnić wymóg art. 78.4 PoRD?

    to zalezy,
    ma sie dac tą osobę zidentyfikowac.

    jak w koziej wolce, powiesz że to Jędrek spod lasu, to bedzie to
    wystarczające.

    jeśli to samo zrobisz w dużym mieście, to na tej podstawie zidentyfiowac
    osoby sie nie da.

    masz podac dane na tyle precyzyjne, aby łatwo dało się ustalić o jaką
    osobę chodzi.

    Nikt nigdzie tego dokładniej nie precyzyje jakie to dane.

    Oczywiscie, że nie musisz podać tych wszystkich danych, o których piszą,
    to bzdura totalna.

    czy podałeś dane wystarczające, czy nie oceni sąd, bo nawet jeśli
    dostaniesz mandat czy wyrok za nie wskazanie bo nie podałeś peselu
    dziadka po stronie matki, to sie po prostu odwołaj i przed sądem możesz
    wykazac, że mając imie i nazwisko, oraz potencjalny adres bez problemu
    mogli ustalic w biurze meldunkowym o jaką osobę chodzi.

    pomijam całkowicie temat czy to SM czy policja.

    w zasadzie nie rozumiem dlaczego np. miałbys chronić czyjś tyłek kosztem
    własnego.
    napisz im co wiesz i tyle.