    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weryfikacja COVID certyfikatu fitness club
    Date: Thu, 9 Dec 2021 15:26:04 +0100
    <soks6s$1sca$1@gioia.aioe.org>
    <19e60s2xe0ppy$.byrs75m4bvfs$.dlg@40tude.net>
    <sokvpf$1k6l$1@gioia.aioe.org>
    <isaf84dle9xl$.rpr38fwb9a96$.dlg@40tude.net>
    <sol3kq$1jdh$1@gioia.aioe.org> <soq3s4$tji$1@gioia.aioe.org>
    <soqa8q$1rsl$1@gioia.aioe.org>
    <z...@4...net>
    <soqddu$1a1f$1@gioia.aioe.org> <soql5l$13he$1@gioia.aioe.org>
    <soqn9s$7gd$1@gioia.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <sos9hl$116l$1@gioia.aioe.org> <sot1lm$1veo$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 09.12.2021 o 14:51, Kviat napisał:

    > We Włoszech też na to wpadli. Ale mieli pecha, bo tamtejsza milicja
    > rozgoniła towarzystwo na trwającym covidparty.
    >
    > Ciekawe dlaczego ci głupi ludzie szczepią się przeciwko grypie, skoro
    > przechorowanie dalej lepszą ochronę?
    > Czy przechorowanie daje również lepszą ochronę przed powikłaniami po
    > przechorowaniu?

    tylko po co samemu starać się zarazić? To jest bez sensu, brak
    znajomości p-twa warunkowego.

    Większość chorób zakaźnych przy przechorowaniu daje lepszą ochronę niż
    szczepienie. Jest kwestia zawsze wzięcia pod uwagę ryzyka komplikacji
    przy przejściu choroby vs komplikacji po szczepionce. Przy starszych
    szczepionkach, które są przebadane dużo lepiej p-stwo komplikacji jest
    bardzo małe, a dzięki informacjom o tym kiedy najczęściej mogą wystąpić
    odczyny niepożądane, można zminimalizować p-stwo zajścia tego. W tym
    wypadku mamy słabo przebadany specyfik, choroba nie jest aż tak bardzo
    groźna jak się ją maluje, jeśli rzeczywiście leczy się ją od początku
    prawidłowo. Pewnie są osoby, którym ryzyko szczepienia się tu wychodzi
    lepiej - wtedy jak najbardziej niech się szczepi, jednak zmuszanie
    wszystkich jest dla mnie bez sensu.

    --
    http://zrzeda.pl