  • Data: 2023-01-30 18:50:25
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Jan 2023 18:03:32 +0100, Shrek wrote:

    > NIe tylko z kresów. Podobno najwięcej "tru warszawiaków" jest w...
    > szczecinie;)

    Nie wiem, ale to moze do odgrzebania.

    PRL miala problem, ze Warszawa zniszczona, a zachodnie tereny do
    zasiedlenia. A w Szczecinie bardziej przydatni inzynierowie i fachowcy
    z przemyslu niz chlopi.
    No ale podobnie we Wroclawiu, itp. I wielu innych mniejszych miastach,
    no ale skoro mniejsze, to i mniejsza ilosc warszawiakow zasiedla,
    choc procentowo moze byc podobnie.

    Funkcjonawal jeszcze nakaz pracy, i np mama, ze wsi pochodząc, po
    ukonczeniu technikum w Łodzi została skierowana do zakładu w Brzegu
    k. Opola.

    Zostawiono tez troche Niemcow, jesli byli potrzebni do funkcjowania
    kluczowych obiektow.
    Co z nimi potem to nie wiem - zasymilowali sie, czy
    wypuszczono/wypedzono?
    Ale dokąd - DDR moglo jeszcze nie byc, a czy Rosjanie wypuszczali ze
    swojej strefy dalej?

    J.