    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    <LIlyL.2013584$YC96.812805@fx12.ams1>
    <tqd9ni$i4g$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <6...@4...net>
    <MRFyL.2288827$pI23.1980522@fx07.ams1>
    <tqg2b9$ci5$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <R%NyL.1827086$Eeb3.1316088@fx05.ams1>
    <63cbd38b$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <tqglff$ia4$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <63cbdbcb$0$9603$65785112@news.neostrada.pl>
    <tqgn55$ia5$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <63cc18d9$0$19611$65785112@news.neostrada.pl>
    <tqha23$1nb$7$Shrek@news.chmurka.net>
    <63cc6526$0$9610$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 22 Jan 2023 02:39:18 GMT

    On 2023-01-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nic nie proponuję. Siedzę i liczę na to, ze ktoś coś wymyśli, by do
    > siebie nie strzelali, bo to bez sensu.

    > a dziwisz się?

    Starasz się pokazać, że w tym co kacapy robią jest jakaś logika. Tego
    nikt nie neguje. Oczywiście, że jest. W morderstwie z premedytacją czy
    rozboju też jest logika. Niczego to nie zmienia w kwestii etycznej
    oceny, a jeśli już to na niekorzyść. Jakby nie było logiki to możnaby
    mówić o czystym szaleństwie. Nie oddałem portfela więc mnie bandyta
    postrzelił. Mam z tego powodu lepiej oceniać tego bandytę i się z nim
    bratać czy jak? A może to moja wina, że mnie postrzelił? Nie rozumiem
    przyznam Twoich tu wywodów. Trochę to przypomina oskarżanie kobiet, że
    są współwinne gwałtu bo spódniczka była poza kolana, albo że
    powiedziała "nie" tylko 5x.

    > I dlatego mniejszość niemiecka ma zagwarantowanego jednego posła w
    > Sejmie - przykładowo. A wracając do Ukrainy i mieszkających tam Rosjan,

    I pis od dawna się to nie podoba.

    > to chyba by wystarczyło, by ich normalnie traktować.

    Tzn.?

    > To może trzeba było ich przekonać, że to la nich dobre? Jak Polska szła
    > do Unii Europejskiej i miało o tym zadecydować referendum, to nikt nie
    > mówił, że jeśli ktoś jest przeciwny, to sobie ma na Białoruś jechać.
    > Choć przeciwników kilku było.

    Jeśli tak to wyglądało to i owszem. Ale czy taka była oficjalna
    narracja?

    --
    Marcin