  • Data: 2023-01-21 01:17:44
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-01-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ten szacunek moze byc trudny, a i podzial/przekonania czlowieka
    > nie taki wyrazne.

    No tak jak u nas przed ww2 z Niemcami.

    > Ale tych ze Lwowa czy tych z Charkowa, albo Doniecka?

    Jest aż taka różnica?

    > No wiesz, rosyjski sie troche rózni od polskiego.

    Dlaczego rosyjski? Blisko 70% populacji Ukrainy posługuje się
    ukraińskim natywnie.

    > Albo i latami sie ciagnie .. jak to u Ciebie wyglada - jestes juz
    > traktowany "jak swój" ?

    Zdecydowanie nie, ale na zasadzie, że inny, niekoniecznie obcy. Tu nie
    ma za dużo lokalnych Białych, więc naturalne jest założenie, że jestem
    albo turysta albo na jakimś maks paroletnim kontrakcie. Trochę trudno
    powiedzieć przy takiej natywnej mieszance kulturowej. Rodzinnie i
    towarzysko, Hindusi trzymają się razem. Chińczycy trzymają się razem.
    Malaje trzymają się razem. Biali (albo lepiej powiedzieć, "zachodni")
    trzymają się razem. Wszystko się miesza w kontekscie publicznym czy
    zawodowym bez zgrzytów, tak że trudno stwierdzić kto to ten obcy.
    Przynajmniej na moim poziomie interakcji.

    --
    Marcin