    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    Date: Sun, 01 Sep 2013 09:27:55 +0200
    <521f5dde$0$1267$65785112@news.neostrada.pl> <kvpsnc$19ts$1@alfa.ceti.pl>
    <52208155$0$1262$65785112@news.neostrada.pl> <kvq13a$1ct9$1@alfa.ceti.pl>
    <52208fa4$0$1227$65785112@news.neostrada.pl> <kvq6ki$1g7p$1@alfa.ceti.pl>
    <5220b12c$0$1467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308302350370.2804@quad>
    <5222de8e$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>

    > No ale to jest niemożliwe. No chyba że wrócimy do modelu z PRL gdzie
    > każdy miał pracę z definicji, a jak nie pracował, to był karany za
    > uchylanie się od pracy. Choć i wtedy poza ,,mam pracę'' nie było
    > gwarancji, że ,,mam sensowną pracę'' i bieda takoż samo była.

    Zdefiniuj "bieda". Na prąd, ogrzewanie, jedzenie i mieszkanie
    praktycznie zawsze było. Takoż na wczasy.

    Fakt, luksusy za "realne" ceny były z reguły poza zasięgiem,
    przynajmniej na co dzień.

    Ale rzeczy podstawowe zawsze były, nawet jeśli czasem trzeba było
    odprawić jakiś szamański rytuał typu "kolejka" albo "zbiórka
    makulatury". Swoją drogą mi jako dzieciakowi dawało sporą satysfakcję
    być dostawcą podstawowego "papieru wartościowego" dzięki zbieraniu
    makulatury ;) (a w sumie braki w papierze toaletowym to dość sztuczny
    bak - zwłaszcza że papieru gazetowego było mnóstwo ;) )

    > Więc działalność Państwa ma stymulować gospodarkę, a nie tworzyć
    > fikcyjne miejsca pracy.

    To w pewnym sensie stymuluje gospodarkę. A przynajmniej stanowi przykrą
    konsekwencję ogromnej redukcji zapotrzebowania na realną pracę.

    Bezrobocie jest demoralizujące i grozi depresją oraz pochodnymi, a
    fikcyjna praca - przynajmniej póki na takim stanowisku się nie
    zorientuje - nie.

    Pewnie że lepiej znaleźć jakąś realną, produkującą coś pracę, ale nie
    każdy ma talent do samodzielnego tworzenia miejsc pracy.

    Drażnią cię takie fikcyjne stanowiska do przekładania papierków z jednej
    kupki na drugą? Wymyśl jakieś konkretne miejsca pracy.

    > No ale nie ma żadnych wymogów na pracodawcę. Każdy może w każdej chwili
    > być pracodawcą.

    Teoretycznie tak. Podobnie jak teoretycznie każdy może zostać artystą.

    > Ależ ja chcę, ale mnie nie stać, bo mam za mało zleceń nawet dla siebie.

    Wiesz, jedną z podstawowych cech dobrego pracodawcy jest umiejętność
    znajdowania "zleceń". Skoro masz za mało nawet dla siebie to znaczy, że
    na pracodawcę się niezbyt nadajesz.