  • Data: 2003-12-06 03:00:25
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bqr7gt$41t$21@news.onet.pl...
    [...]
> [...]
    > zasadzie spiracenie jest niemożliwe. No w każdym razie trzeba co miesiąc
    > nowego pirata tworzyć, więc wielu sie nei chce. W pracy mam LEX-a, ale nei
    > stac mnei, by sobie do domu kupić. To kosztuje coś koło 7.000 zł. No to
    > nauczyłem się korzystać z sejm.gov.pl. Przy godeksach nei ma sprawy.
    > Problem zaczyna się przy innych ustawach, bo czasem opeiram się na tym, co
    > mam na dysku i sie okazuje, ze się zdezaktualizowało. Ale zasadniczo przy
    > odrobinie wysiłku się da. A gdyby LEX-a dało sie piracić, to kilka osób by
    > go kupywało legalnie, po to by mieć z czego te piraty robić i firma by

    Wszystkie zabezpieczenia można obejść. Być może w Polsce nie ma odpowiednich
    fachowców i chęci do bawienia się programem wybitnie niszowym, na dodatek
    przeznaczonym tylko i wyłącznie na rynek polski.

    > nie mówię już o tym, że gdyby ten program kosztował ze 200 zł na rok, to w
    > parwie każdej firmie by był i zarobili by moim zdaniem o wiele więcej.

    Specjalizowane programy były i będą bardzo drogie. Koszty zabezpieczeń
    jeszcze bardziej podnoszą ich cenę. Sama cena oprogramowania nie większego
    wpływu na decyzję o tym, czy będziemy używać programu legalnie czy nie.
    Osoby/firmy, które są uczciwe, po prostu zrezygnują z ich zakupu. Ci, którzy
    przyzwyczaili się używać softu nielegalnie, będą nadal go używać. Można
    zwiększyć sprzedaż, zmieniając warunku płatności za oprogramowanie.Dla
    niektórych firm/osób prywatnych jednorazowy wydatek w wysokości kilku
    tysięcy złotych jest bardzo dużym obciążeniem. Być może rozwiązaniem byłaby
    "sprzedaż", właściwie udostępnianie softu na określony czas, za określoną
    kwotą.Bez problemu można to zrobić w przypadku softu takiego jak "Lex".
    Trochę trudniej w przypadku oprogramowania CAD. Nie mniej dałoby się to
    zrobić.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki