  • Data: 2003-09-12 14:45:21
    Temat: Re: Szkola a palenie [??]
    Od: "Piotr Rusoł" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: RomanG
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Friday, September 12, 2003 1:51 PM
    Subject: Re: Szkola a palenie [??]

    Piotr Rusoł <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Niewątpliwie jest to kolejna niekonsekwencja w prawie oświatowym dotycząca
    statusu uczniów pełnoletnich. Dość wspomnieć o obowiązku szkoły
    powiadamiania
    rodziców ucznia (także pełnoletniego) o grożących ocenach niedostatecznych,
    czy o wymogu zgody rodziców na wycieczkę szkolną. :-))

    To ciekawe jak uważasz jak powinna zachować się szkoła w przypadku kiedy
    uczęszcza do niej uczeń 18-letni prowadzący własne gospodarstwo domowe i
    odprowadzający składki ZUS?

    do której posyłam swoje dziecko, palili papierosy. ale NIE ZGADZAM SIĘ, żeby
    palili uczniowie. Nawet pełnoletni. Uczeń to uczeń i ma się zachowywać jak
    uczeń.

    Hehe ale się uśmiałem. To co jest poprawne w Pana odczuciu nie koniecznie
    jest zgodne z prawem. Tak jak powiedziałem palenie tytoniu obwarowane jest
    dwoma ustawami. Czy to się Panu podoba czy nie to szkoła jest miejscem
    publicznym i palić wolno tylko w miejscu wyznaczonym. W tym równiez miejscu
    mogą palić osoby pełnoletnie. Prawawo wyższego rzędu nie może być
    ograniczone prawem niższego rzędu. Ściganie wykroczeń należy do Straży
    Miejskiej i Policji a nie nauczyciela czy dyrektora. To że "karta
    nauczyciela" nakłada obowiązek by dbać o wychowanie i zdrowie ucznia to nie
    daje pozwolenia ingerowania w obowiązki ww. organów.!!!!

    Palenie w miejcu publicznym jest karane mandatem przez odpowiednie organy a
    nie wydaleniem ze szkoły. Każde inne działanie jest nie zgodne z prawem.
    Jeśli regulami szkoły zezwala na wydalenie ucznia ze szkoły za palenie
    tytoniu jest tym samym nie zgodny z prawem i tylko to że żyjemy w Polsce
    jeszcze takie numery się zdarzają.

    Pozdrawiam

    PR