  • Data: 2003-09-12 15:44:26
    Temat: Re: Szkola a palenie [??]
    Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Rusoł <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > statusu uczniów pełnoletnich. Dość wspomnieć o obowiązku szkoły
    > powiadamiania rodziców ucznia (także pełnoletniego) o grożących ocenach
    > niedostatecznych, czy o wymogu zgody rodziców na wycieczkę szkolną. :-))
    >
    > To ciekawe jak uważasz jak powinna zachować się szkoła w przypadku kiedy
    > uczęszcza do niej uczeń 18-letni prowadzący własne gospodarstwo domowe i
    > odprowadzający składki ZUS?

    Ty ustawodawcy spytaj, a nie mnie. :-)

    > Palenie w miejcu publicznym jest karane mandatem przez odpowiednie organy a
    > nie wydaleniem ze szkoły. Każde inne działanie jest nie zgodne z prawem.

    Ten sam czyn może mieć różne konsekwencje, na mocy różnych aktów prawnych.

    Jeśli potraktować palenie w szkole, przez wożnego na przykład, jako
    wykroczenie, to dyrektor może oczywiście wezwać straż miejską (musiałby być
    wyjątkowo złośliwy), która ukarze delikwenta mandatem. Niezależnie od tego
    wożny może ponieść konsekwencje służbowe wynikające ze stosunku pracy (k.p.).

    Tak samo uczeń - niepełnoletni dajmy na to. Konsekwencje wychowawcze w
    szkole - to raz, odpowiedzialność na mocy Ustawy o postępowaniu w sprawach
    nieletnich - dwa i pasem po tyłku od rodziców na mocy Kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego - trzy.

    :-))