eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStatus jeńca wojennego - Komu go odbierano (nie przyznawano) już w 21 wieku? › Re: Status jeńca wojennego - Komu go odbierano (nie przyznawano) już w 21 wieku?
  • Data: 2022-05-30 11:05:43
    Temat: Re: Status jeńca wojennego - Komu go odbierano (nie przyznawano) już w 21 wieku?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 May 2022 10:36:02 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > 1. Czy mi się wydaje czy USA odbierały status jeńca wojennego?
    > [ Lub po prawniczemu: nie przyznały (choć powinny)]

    Nie mogly, bo zadnej wojny nie było :-)
    A to terrorysci byli :-)

    Powazniej - wojne w USA wypowiada Kongres.
    Prezydent nie ma takiego prawa.

    No i nie wiem, czy od 1941 jakąs wypowiedzieli, czy moze raczej -
    zadeklarowali. Bo przeciez Japonii to nie oni wypowiedzieli.

    Wypowiedzieli - Bułgarii, Węgrom i Rumunii w 1942.

    P.S. Wojna polsko-japonska 1941-1957
    https://historia.org.pl/2021/03/13/wojna-polsko-japo
    nska-trwala-16-lat-japonia-to-jedyny-kraj-jemu-polsk
    a-wypowiedziala-wojne-w-xx-wieku/

    > 2. Czy można sądzić bez odbierania statusu jeńca wojennego?

    Za co?

    > Czy Putin może się uczyć na świeżych przykładach (precedensach) z 21
    > wieku "od najlepszych"?

    Ale co - chce jakis Ukraincow sądzic, czy swoich bronic?

    J.