  • Data: 2003-09-21 10:30:25
    Temat: Re: Sprawa spadkowa, błąd sądu i sprzedaż mieszkania
    Od: "ben" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Robert Tomasik tak oto pisze:
    > :: W wypadku niemal każdego przedmiotu jest właśnie tak. Ale z
    > :: nieruchomością widzę poważny problem. Przed notariuszem musi się stawić
    > :: właściciel.
    > :: Nie podejrzewam, by którykolwiek notariusz poszedł na to i
    > :: spisał taką umowę z osobami trzecimi.
    >
    > Właścicielem jest teraz rodzeństwo, które odziedziczyło to mieszkanie po
    > ojcu. Skoro wyrok w sprawie spadku po ojcu jest już uprawomocniony, to
    > rozumiem, że rodzeństwo ma prawo sprzedać to mieszkanie, tak?

    Rodzeństwo to tylko współwłaściciele. Osobiście uważam i podtrzymuje to co
    pisałem wcześniej, ze bez stwierdzenia nabycia spadku się nie da. Myślę, że
    rację ma piszący wcześniej, że notariusz nie zgodzi się na taką umowę. Skąd on
    ma wiedzieć, czy np. matka nie zostawiła testamentu i spadkobiercą jest ktoś
    inny, nie rodzeństwo.
    Uważam, ze lepiej szybko zrobić sprawę spadkową po matce i będzie ok.
    Pozdrawiam
    Ben