  • Data: 2010-02-04 11:32:22
    Temat: Re: Sprawa cywilna - dowod z przesluchania swiadka
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-04 12:24, Olek Kwas pisze:
    > Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia.
    > Po co - to by było - aby powiadomić stronę (która nie wnioskowała o
    > słuchanie świadka) o decyzji i aby mogła się ona przygotować do
    > przesłuchania i mieć rozeznanie, co będzie się działo na rozprawie. Ale
    > rozumiem, że z punktu widzenia obowiązujących przepisów nie jest to
    > istotne.
    > Pozdrawiam,
    > AK

    Ale sad sam z siebie świadka sobie wymyślił? Myślę, ze wątpię. Wniosek
    był zgłoszony wpismie (które strona dostała) albo na rozprawie, o której
    strona też wiedziała i o przebiegu której ma co najmniej wiedzę poprzez
    dostęp do protokołu.
    Zatem strona wie, ze taki świadek może się pojawić, więc powinna byc
    przygotowana. I tyle. A zresztą o tym, czy świadkowie zostali wezwani i
    jacy, można dowiedzieć się z akt i wtedy już ma się pewność, co do
    koniecznych przygotowań. Sąd nie wyręcza stron, co do ich aktywności
    procesowej.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez