  • Data: 2015-10-05 22:34:17
    Temat: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marsjanin wrote:

    > Zdążyłem odpisać, nim przeczytałem post Witka z innej gałęzi wątku.
    > Rozumiem, że w razie dowiedzenia się o ,,złym" spadku po śmierci
    > spadkodawcy należy spadek odrzucić a (najlepiej wcześniej) dzieci (i
    > małżonkę) zaprowadzić do notariusza, by oni zrzekli się dziedziczenia.

    Jak to odrzucisz spadek, to zona go nie dziedziczy bo jest obcą osobą.
    odrzucony spadek po tobie to tylko na dzieci.
    A dzieci nie mogą u notariusza zrzec sie dziedziczenia bo
    a) są niepełnoletni
    b) to nie ten spadek :)

    Jesli spadek jest ostro na minus. to spdek odrzucasz, do sądu rodzinnego
    piszesz wniosek o zgodę na odrzucenie spadku przez dzieci.
    (iiiiiiiiii duza uwaga, modlisz sie, zeby sąd rodziny się wrobil w 6
    miesiecy, bo zwykle sie nie wyrabia).

    Jesli spadek jest na plus lub nie wiadomo na ile to przyjmowac spadek z
    dobrodziejstwem inwentarza i nie mieszac w to dzieci bo sąd rodzinny i
    tak nie zgodzi sie na odrzucenie przez nie spadku.