    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    <5f808b9d$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f80b7f5$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f80cca8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f80fd55$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f819b08$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <mzvvqe9y2ruj$.19iemm27c40vr$.dlg@40tude.net>
    <5f81d8ea$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <1v24q6lwhkw8t$.15w6wj1gkrlne.dlg@40tude.net>
    <5f84083a$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s7141eu6ylbj.17w8v26zp8j0l$.dlg@40tude.net>
    Date: 12 Oct 2020 08:07:26 GMT

    Dnia 12.10.2020 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Nie schodź na poziom Filipka. Rozróżnij dojrzałość płciową od
    > psychicznej i rozmaite uwarunkowania kulturowe. Czy byłbyś zadowolony
    > gdyby twoja córka zaczęła w tym wieku miewać stosunki z dorosłymi
    > mężczyznami?

    Ja tylko logicznie rozwinąłem Twoją wypowiedź. Pedofilia to pociąg
    seksualny do niedojrzałych płciowo (nie emocjonalnie) osób.
    Więc skoro sugerujesz, że w przypadku hipotetycznej córki Roberta
    nie miałoby to nic wspólnego z pedofilią, to wniosek jest jednoznaczny.

    Nie sugeruję, że "wiek przyzwolenia" jest ustanowiony źle,
    bo nie jestem kompetentny "w temacie". Tak, uważam jest potrzebny.
    Wiadomo, proces dojrzewania (fizycznego, emocjonalnego) to
    proces właśnie, więc arbitralna granica to mocno umowna sprawa,
    tak jak w przypadku pełnoletniości- dzień przed osiemnastymi
    urodzinami osobnik jest niezdolny do kierowania w pełni
    swoim postępowaniem, a dzień po już jest? ;-)

    I nie uważam adpersonamów za trafne argumenty. Uważam, że prawo
    (w tym wiek przyzwolenia) dotyczy wszystkich, w szczególności zarówno
    moich jak i nie moich dzieci.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.