  • Data: 2005-10-21 08:56:46
    Temat: Re: Procedura sprzedazy mieszkania obciazonego hipoteka
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > Sytuacja jak w temacie. Chce sprzedac mieszkanie, na ktore mam kredyt. Mam
    > chetnego na to mieszkanie. Chcemy pominac biuro nieruchomosci wiec
    > wszystko musimy sami zalatwic. Co po kolei powinienem zrobic? Dodam
    > jeszcze ze koles musi wziasc kredyt na zakup tego mieszkania a ja z
    > pieniedzy ze sprzedazy chce splacic wlasny kredyt.

    Sprzedawałem właśnie swoje mieszkanie obciążone kredytem hipotecznym.
    Najpierw podpisałem z Kupującym umowę przedwstępną (notarialną), w której
    był zapis, że kupujący spłaci mój kredyt - do tego wymagane było pismo z
    mojego banku o kwocie, którą trzeba spłacić i o tym, że po wpłynięciu tej
    kwoty na konto banku bank zdejmuje zabezpieczenia hipoteczne. Na podstawie
    takiej umowy przedwstępnej (wzór miał notariousz) kupujący składał wniosek o
    kredyt na zakup mieszkania. W momencie podpisywania umowy sprzedaży - część
    kasy szła na konto mojego banku a część na moje konto i to było wszystko.
    Aha - dodam jeszcze, że kupujący brał kredyt na 100% wartości mieszkania i
    jego bank nie robił żadnych problemów.

    Pozdrawiam
    Jacek P.