eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie" jest nieważne? ;-) › Re: Prawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie" jest nieważne? ;-)
    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Prawo kanoniczne (finansowe?): Czy poświęcenie "na cudzym terenie"
    jest nieważne? ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 30 Nov 2020 14:24:07 +0100

    Dnia Mon, 30 Nov 2020 13:48:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ja tam pamietam ogloszenia ze swojego kosciola
    > "Slubu udziela sie zasadniczo w parafii panny mlodej. Proboszcz moze
    > udzielic licencji na udzielenie slubu w innej parafii.
    > Za udzielenie licencji sklada sie ofiare".

    Jest gdzieś jakiś cennik tych wszystkich usług?
    Na pewno byłoby fajniej wiedzieć, ile co kosztuje, co pozwoliłoby uniknąć
    niezręcznych sytuacji.

    Kiedyś jednak pod tym względem było lepiej:

    "Tetzel dysponował regularnym cennikiem - stosownie do zamożności i zgodnie
    z porządkiem stanowym, cennik przewidywał: dla biskupów i książąt odpust
    zupełny za 25 guldenów (płatnych złotem), dla baronów i prałatów za 10
    guldenów, dla szlachty, bogatych mieszczan i kupców za 6 guldenów, dla
    mieszczan mniej zamożnych za guldena, dla ludzi pospolitych za pół guldena,
    a nawet za ćwierć."

    https://epatmos.pl/na-zachod/item/orez-ktorym-walczy
    my-xxvii

    --