eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPożyczka konkretnego bloku 400 tysięcy od spółdzielni mieszkaniowej na remont klatek schodowych › Re: Pożyczka konkretnego bloku 400 tysięcy od spółdzielni mieszkaniowej na remont klatek schodowych
  • Data: 2012-11-09 08:30:53
    Temat: Re: Pożyczka konkretnego bloku 400 tysięcy od spółdzielni mieszkaniowej na remont klatek schodowych
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 9 November 2012 07:51:35 UTC+1, SQLwiel wrote:

    > Każda ścieżka, skwerek, czy plac zabaw jest na czyimś terenie i ten ktoś
    > sobie tam rządzi. Problem jednak powstaje wtedy, gdy jeden blok (wraz z
    > działką) wypisze się z SM, a mieszkańcy korzystają z tej infrastruktury.
    > Powinni płacić, skoro korzystają, a przecież SM się nie ogrodzi. Choć
    > teoretycznie może i ma prawo (hint: Czechy, Cyganie i mury (płoty)).
    > U mnie (zarządzam wspólnotą m. przylegającą do SM) SM kasuje nas za
    > utrzymanie sieci wod-kan. Płacimy i jest zgoda.
    > Tak jak pisał Robert, konieczne jest "zabezpieczenie interesu" SM przed
    > wyrwaniem środków przez separatystów.
> [...]

    SM może w takim przypadku (korzystania ze swojej infrastruktury przez podmiot
    zewnętrzny) zażądać opłaty przesyłowej.

    Taki wydzielony blok będzie miał wydzieloną działkę, i możliwe że wydzielony udział w
    częściach wspólnych - musi się więc wówczas solidarnie do utrzymania takich części
    dokładać.

    AdamK