    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postępowanie w sprawie śmierci
    Date: Tue, 14 Mar 2023 15:42:50 +0100
    <640aca8d$0$19622$65785112@news.neostrada.pl>
    <04COL.1352353$OTCe.1261221@fx11.ams1>
    <14jf1hzktd3ho$.4zstvh7jwnd5.dlg@40tude.net>
    <bJFOL.1280192$rQWd.653857@fx10.ams1>
    <1...@4...net>
    <E3POL.2259978$%fjc.1889226@fx15.ams1>
    <640c8232$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <a2s0sku0zm8s$.p146unhnkg8n$.dlg@40tude.net>
    <640f4888$0$19612$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@4...net>
    <640f9b85$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 22:54:12 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Takie analizy bywają podstawą wszczęcia czynności operacyjnych, ale nie
    > procesowych.

    No ale te analizy to na jakiej podstawie prawnej wykonane ?

    > A być może sam zażywa, albo daje psu. Albo zgubił i wyprowadza niedobór.
    > Albo ...

    IMO - podpada pod "kradnie".
    Ewentualnie z tym zgubił - zgubił to nie ukradł, ale jak teraz
    rozpisuje niedobór, to czy nie okrada pogotowia i w dodatku oszukuje?
    :-)

    > To nadal nie powód do procesu. Czy do czynności operacyjnych? Ale tam,
    > wszyscy kombinowali, jeśli wierzyć materiałom prasowym, więc mogło się
    > okazać, że nikt szczególnie się nie wyróżniał.

    Pavulon do usmiercania mial byc stosowany przez jednego czy dwóch
    sanitariuszy,

    > Czyli to już zrozumiałeś. Mam pierwszy mały sukcesik dydaktyczny :-)

    Jeszcze wam kiedys RPO napisze, ze tak nie wolno.

    Bo wyobraź sobie:
    -kto prowadził pojazd nr rej XXX w dniu NNN o godz YYY ?
    -nie wiem.
    -a co pan wtedy robił?
    -byłem w barze ZZZ. Piłem, bez samochodu.
    -ktos to moze potwierdzic?
    -Z kolegami piłem.
    -a to sie swietne składa, bo szukamy sprawcy gwałtu w barze ZZZ ...

    Naruszyłes prawa podejrzanego, czy nie?

    > Natomiast rzuć jeszcze okiem na art. 17 kpk. Nawet jakbyś w tę stronę
    > poszedł, to umorzyć trzeba.

    No to się umorzy - w czym problem?

    > Chyba, ze w kierunku oszustwa prowadzić, że
    > pogotowie niepotrzebnie kupuje te leki.

    To chyba nie oszustwa, tylko "narażenia na straty" lub
    niegospodarnosci.
    Ale dlaczego niepotrzebnie, skoro lek jest z/uzywany?

    > Może uda mi się jeszcze odnieść jakieś sukcesy dydaktyczne :-) Spróbuj
    > ogarnąć, że podejrzanego się nie przesłuchuje. On składa wyjaśnienia. I
    > tu nie chodzi o różnicę słownikową, ale przede wszystkim charakter tej
    > czynności. Przedstawiasz komuś zarzut i on może albo odmówić składania
    > wyjaśnień, albo przedstawić swoje argumenty. Czasem przemawiające za
    > tym, że to nie jest przestępstwo. Czasem, że to nie on jest sprawcą.
    > Ale te jego wyjaśnienia nie są dowodem w sprawie.

    Hm, ja tam czasem słyszę, ze sąd odczytuje złożone w sledztwie
    wyjasnienia. I mają moc obciążającą.

    A wy milicjanci macie jakies wybiórcze podejscie do przepisów.

    Art. 71. § 1. Za podejrzanego uważa się osobę, co do której wydano
    postanowienie o przedstawieniu zarzutów albo której bez wydania
    takiego postanowienia postawiono zarzut w związku z przystąpieniem do
    przesłuchania w charakterze podejrzanego.

    Art. 75. § 1. Oskarżony jest obowiązany [...]
    O powyższych obowiązkach należy oskarżonego uprzedzić przy pierwszym
    przesłuchaniu.

    Art. 300. § 1. Przed pierwszym przesłuchaniem należy pouczyć
    podejrzanego o jego uprawnieniach: [...]

    Nie wypadek drogowy a kolizja, itp.

    Ja rozumiem, ze to taki policyjny żargon, ktory wam życie ułatwia,
    ale jak sie prostuje, to wypadałoby chyba znać zapisy ustawy?

> [...]
    > opinię, albo przynajmniej stanowisko jakiegoś autorytetu, że nie tylko
    > podanie leku spowodowało zgon, ale również, że było oto niezgodne ze
    > sztuką ratowniczą oraz że ratownik podając dany lek wiedział o tym i
    > działał z zamiarem spowodowania śmierci. Wystarczy, że któregoś elementu
    > nie ma i takiego zarzutu nie powinno się postawić. W wypadku łódzkiego
    > pogotowia "gwoździem do trumny" było przekazywanie środków na związku
    > przez zakłady pogrzebowe. Bez tego udowodnienie, że celem działania
    > ratownika było zabicie pacjenta wydaje mi się krańcowo trudne.

    Jest to jakis argument, a wrecz wymóg, ale mieli płacone od kazdego
    trupa, o ktorym tylko powiadomili. I to był proceder szeroki.
    "wszycy brali". A nikt inny nie zabijał, tylko korzystał z okazji.

    Wiec argument traci na sile, choc oczywiscie wydaje sie niezbedny,
    bo inaczej to błąd w sztuce, albo nawet i to bedzie trudne do
    udowodnienia.

    J.