  • Data: 2004-06-18 07:58:37
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Tak więc po pierwsze do tego, by PoRD miało zastosowanie zdaniem sądu
    >wymagana jest powszechna dostępność danego terenu,
    Nieprawda, SN nie zmienia i NIE moze zmienić zapisów ustawy.
    W powyższym tekscie wspomniano o ruchu lądowym, którym jest TAKŻE ten
    po drogach niepublicznych, co dla mnie jest rzeczą oczywistą (dlatego
    nigdzie nie wolno kierować "po pijaku").

    >Tak więc uważam, że w świetle powyższego orzeczenia, naruszenie
    >ustawionych przez administratorów terenu znaków stanowi wykroczenie i
    >podlega ściganiu przez Policję i SM, pod warunkiem, że teren jest
    >powszechnie dostępny.
    1. Zdaje się, że nie zrozumiałeś tekstu SN, który przytaczasz ;-/ Mowa
    tam jest o art. 97 kw, który jest dopełnieniem poprzednich art.84-96a,
    ale ich nie zastępuje ! Dotyczy to innych wykroczeń, o których
    poprzednie artykuły nie wspomniały (cytat: "rozumieć w ten sposób, że
    mają to być przepisy inne niż określone w art. 84-96a.")
    2. Aby ukarać kogoś na niezastosowanie się do znaku drogowego (art. 92
    kw - mieści się w TYCH wymienionych art. 84-96a) musi być on ustawowo
    zobowiązany do jego przestrzegania (o tym kto, kiedy i gdzie stanowi
    PoRD). Nie można karać każdego. Przykłady:
    a/ Znaki B-21 "zakaz skręcania w lewo", B-22 "zakaz skręcania w prawo"
    zabraniają skręcania w kierunku wskazanym na znaku. Czy należy ukarać
    pieszego, który skręca idąc chodnikiem lub przechodzi w kierunku
    niezgodnym ze znakami np. na drugą stronę drogi ?
    b/ we własnym ogrodzie stawiam znak zakaz zatrzymywania, a za nim mój
    samochód - czy z tego powodu przejeżdżajacy patrol policji powinien
    mnie ukarać za to ?

    Nie można wyciągać pochopnych wniosków z pierwszego lepszego tekstu.

    Artur Golański