eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoinformowanie pracownika o zmianie pracodawcy › Re: Poinformowanie pracownika o zmianie pracodawcy
  • Data: 2003-09-23 15:22:08
    Temat: Re: Poinformowanie pracownika o zmianie pracodawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 21 Sep 2003, robert drygala wrote:
    [...]
    >+ Pewien pracodawca z jednej firmy tworzy trzy [...]
    >+ i teraz pracownicy sa wydzielani do oddzielnych firm.
    >+ Czy pracodawca musi podpisać z pracownikami aneks do umowy o pracę ?

    IMO - nie musi.
    "Musi" tylko wobec stosunków pracy nie z umowy
    o pracę, czyli powołania, wyboru i innych takich (w praktyce:
    zarząd i rady różniste).
    Natomiast IMHO - może, razem z powiadomieniem (o czym niżej),
    bo nic go to nie kosztuje (i tak "mogą się wypiąć") a pozwoli
    uregulować umowy żeby później się nie powoływać "XYZ na mocy
    ustawowego przejęcia umowy zakładu ACB..."
    Konkretnie:
    +++++++
    Art. 23[1]. § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.
    ......
    § 5. Pracodawca, z dniem przejęcia zakładu pracy lub jego części, jest
    obowiązany zaproponować nowe warunki pracy i płacy pracownikom świadczącym
    dotychczas pracę na innej podstawie niż umowa o pracę [...]
    -------

    Przeczytaj od art. 23[1] komplet paragrafów, bo nie będę
    grupy zanudzał :) a jest tam że pracownicy muszą być
    *powiadomieni* (a to co innego :)) i *mogą* rozwiązać
    umowę o pracę bez wypowiedzenia.

    pozdrowienia, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1