  • Data: 2004-05-03 09:28:17
    Temat: Re: Pobicie dziecka, wytoczenie sprawy rodzicom sprawców
    Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

    kam pisze:
    > Dziecko było w szkole, pod opieką. Gdzie tu rażące naruszenie
    > obowiązków rodziców?

    Może wyjaśnię, że odpowiadałam konkretnie na Twoje pytanie:

    Mick:
    "Przeciez to rodzice odpowiadaja za czyny swoich nieletnich dzieci."
    kam:
    "na podstawie?"
    miru6:
    "Przeciez to logiczne. Np. dziecko wybija szybe, a placi/odpowiada za to
    rodzic/opiekun."
    kam:
    "oprócz logiki jest jeszcze prawo, a więc: na podstawie?"

    Więc sądziłam, że wg Ciebie_w ogóle_nie ma przepisu mówiącego o
    odpowiedzialności karnej rodziców za dzieci.

    > Poza tym jest to kara nakładana na rodziców za ich czyn, a nie
    > wynagrodzenie przez nich szkody wyrządzonej przez dziecko.

    A kto i gdzie mówił o wynagrodzeniu?

    --
    PozdrawiaM