    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Piec, Plan ZP, a blokada odbioru budynku przez sąsiada
    Date: Wed, 20 Aug 2008 12:54:51 +0200

    Witam

    Moniq napisał(a) :
    > Wczoraj mąż po bardzo paru godzinach tolerancji zwrócił uwagę sąsiadowi na
    > kubeł z odpadami zawierającymi jakieś plastiki,"palące się", tlące i
    > śmierdzące niemiłosiernie. Mąż poprosił o ugaszenie paleniska, bo
    > uniemożliwiało wyjście na zewnątrz domu, a tym bardziej jakiekolwiek prace
    > poza nim. Sąsiad postawił kubeł bezpośrednio przy granicy z nami (wiatr w
    > naszą stronę).

    Niezależnie, gdzie i kiedy pali, to łamie prawo. Nie wolno palić
    śmieci. Żadnych. Szczegółowych paragrafów musisz poszukać w archiwum.

    > Nie przeszkadza mi, że pali jeśli nie ma nas w domu.

    Tobie nie. A innym?

    > Nie ukrywam, że nam też zdarzyło się spalać papier czy jakiś resztki z
    > budowy, ale nigdy nie robiliśmy tego w momencie kiedy komukolwiek mogłoby to
    > przeszkadzać. W momencie kiedy ktoś zwróciłby mi uwagę, pomijając wstyd,
    > oczywiście bez kwękania ugasiłabym. O ile wiem grozi za to kara grzywny...

    Znasz powiedzenie o belce w oku? ;-)

    > Wiem, że wszyscy spalają śmieci,

    Ot, tak to jest, jak, za przeproszeniem, chamstwo wyprowadzi się
    z ziemianki i zamieszka w domku. Parę groszy zaoszczędzi na
    wywozie śmieci, a truje dioksynami (tak, to te same związki
    chemiczne, którymi nieomal otruto prezydenta Juszczenkę) całą
    okolicę ze sobą włącznie. Tylko, że tego nie widać od razu. Może
    wyjść za kilkanaście, kilkadziesiąt lat.
    Ogólna zasada jest taka, że jak nie stać Cię (ogólnie - ludzi) na
    utrzymanie jakiejś inwestycji, to się jej nie robi. Kupujesz
    Maybacha i narzekasz, że warsztat drogi, że części kosmicznie
    drogie? To jest właśnie to - pokazówka na zewnątrz, a w butach słoma.

    > ale wydaje mi się że szczytem chamstwa jest
    > stawienie rakotwórczych oparów komuś pod nosem...

    Acha, więc wiesz, że to chamstwo. I że rakotwórcze.

    > Czy mam możliwość wnioskowania o zmiany w projekcie sąsiada.

    Nie wiem.

    O ile na początku czytania współczułem Ci, to im dalej brnąłem,
    tym bardziej moje zdanie się zmieniało. Dobrze chociaż, że byłaś
    uczciwa.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE