  • 1. Data: 2008-09-25 03:41:01
    Temat: Re: Obciążenie z Administracji
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kinga wrote:
> [...]
    > jest wyczyszczone o jedną kwotę.
    > Czy mają takie uprawnienia, prawo aby tak postąpić.?
    >
    > Byłam w tej administracji i rzuciam im tą notę na biureczko z
    > odpowiednim pisemkiem do tego.
    > Poradźcie co robić z tymi warchołami "żywiącymi się ludzka krwią", no
    > przecież hydraulik (ma swoją prywatną działalność na terenie
    > administracji i robi tylko tam, gdzie mu forsa wpadnie) nie zarobił u
    > mnie dla swojego kierownisia (który niedawno też był hydraulukiem a
    > teraz awansował na pelnomocnika Zarzadu i kierownika zdministracji.
    > Pozdrowka i czekam na podpowiedzi co robić.

    1. Spółdzielnia nie ma prawa sobie niczego potrącić. Przynajmniej nie w
    ten sposób. Ewentulanie z jakiejś nadpłaty itp, ale musi cie o tym
    poinformować. Nie może sobie wziąć za coś tam zaległego z bieżących
    wpłat, jeśli jasno jest określone za jakie zobowiązanie płacisz.

    2. Jak się ze spółdzielnią nie da dogadać, pozostaje ci drobna sprawa w
    sądzie o nieistnienie zobowiązania. Wlasnie to przerabiam na własnym
    przykładzie.

  • 2. Data: 2008-09-25 09:53:26
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-09-25 05:41 witek napisał/a:

> [...]
    > poinformować. Nie może sobie wziąć za coś tam zaległego z bieżących
    > wpłat, jeśli jasno jest określone za jakie zobowiązanie płacisz.

    Właśnie ja też tak sądzę, ale już raz - jak napisałam wyżej bezprawnie
    sobie potrącili, a ja nic o tym nie wiedziałam.

    > 2. Jak się ze spółdzielnią nie da dogadać, pozostaje ci drobna sprawa w
    > sądzie o nieistnienie zobowiązania. Wlasnie to przerabiam na własnym
    > przykładzie.

    Nie wygrałabym w sądzie. To jest cała mafia. Mają swoich wszędzie m.in w
    sądach i nawet wsadzili ostatnio jedną swoją na Radną Dzielnicy.

    Kinga

  • 3. Data: 2008-09-25 12:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, Kinga wrote:

    > Właśnie ja też tak sądzę, ale już raz - jak napisałam wyżej bezprawnie sobie
    > potrącili, a ja nic o tym nie wiedziałam.

    Ale IMVHO równie dobrze ja mogę sobie cokolwiek "potrącić", posyłając
    Ci informację że jesteś mi winna np. 10 000 zł.
    Albo jeszcze lepiej - nie wysyłając (piszesz, że Cię nie powiadomili).
    Za to twierdząc, że masz jakiś dług :)

    Zasady "potrącania" (w potocznym rozumieniu, bo potrącenie ma swoją
    definicję prawną i oznacza pokrycie *wzajemnego* zobowiązania) są
    opisane w Kodeksie Cywilnym:
    _117.html
    ...i rzuć okiem na art.451 i dalsze.
    Jak wpłata jest na kwitku opisanym "za czynsz", to wierzyciel sobie
    może... innych świadczeń dochodzić ODRĘBNIE, a nie pobrać z tej
    kwoty!
    BTW: Faktyczne potrącenie jest w okolicach art.500.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-09-25 12:29:44
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-09-25 14:08 Gotfryd Smolik news napisał/a:

> [...]
    > Ci informację że jesteś mi winna np. 10 000 zł.
    > Albo jeszcze lepiej - nie wysyłając (piszesz, że Cię nie powiadomili).

    Dowiedziałam się wtedy jak dostałam pisemko, że zalegam na akurat tą
    kwotę z czynszem i mało co mnie szlag nie trafił.

> [...]
    > kwoty!
    > BTW: Faktyczne potrącenie jest w okolicach art.500.

    Znając chamskie zagrywki tej admininstracji, tzn jej pracowników mogę
    się spodziewać, że jak im odniosłam ta notę i napisałam, że nie zaplacę,
    proszę o anulowanie i dalej wyjaśnienie dlaczego , to mi ściągną tą
    kwotę z czynszu.
    Dlatego tutaj zapytałam, czy mają takie prawo. Może być jeszcze tak, że
    będę miała jakąś nadpłatę, to mi z ten nadplaty zabiorą.

    Kinga

  • 5. Data: 2008-09-25 12:45:06
    Od: Kinga <k...@w...pl>

> [...]

    > Zasady "potrącania" (w potocznym rozumieniu, bo potrącenie ma swoją
    > definicję prawną i oznacza pokrycie *wzajemnego* zobowiązania) są

    Tam jest napisane o dłużniku. Ja nie jestem administracji nic winna.
    Pogotowie wodociągowe obciążyło administrację za zakręcenie zaworów wody
    w pionie w piwnicy, to teraz administracja zwala na mnie, że wezwałam
    niesłusznie, bo jest hydraulik (to ich jednoosobowe pogotowie
    hydrauliczne pewnie było gdzieś uwalone i nie odbierało telefonów).
    Jak już napisałam wcześniej wystawili mi notę księgową-obciążeniową z
    terminem zapłaty 7 dni. Odniosłam im tą notę z odpowiednią adnotacją, to
    teraz pewnie mi zabiorą z czynszu albo jakiejś nadpłaty jak będę miała.
    Co do kodeksu to ta Sp-nia sporządziła sobie swój Kodeks cywilny i ma
    wszędzie swoje plecy, swoje wtyczki.

    > Jak wpłata jest na kwitku opisanym "za czynsz", to wierzyciel sobie
    > może... innych świadczeń dochodzić ODRĘBNIE, a nie pobrać z tej
    > kwoty!

    Tak bezczelnie mi raz zrobili. Przeksięgowali z czynszu. Księgowe od
    siedmiu boleści :-(

  • 6. Data: 2008-09-25 13:01:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kinga wrote:

    > Nie wygrałabym w sądzie. To jest cała mafia. Mają swoich wszędzie m.in w
    > sądach i nawet wsadzili ostatnio jedną swoją na Radną Dzielnicy.

    nie przesadzaj.

  • 7. Data: 2008-09-25 13:03:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kinga wrote:

> [...]
    > teraz pewnie mi zabiorą z czynszu albo jakiejś nadpłaty jak będę miała.
    > Co do kodeksu to ta Sp-nia sporządziła sobie swój Kodeks cywilny i ma

    Tobue chyba bardziej potrzebny jest psycholog, a nie prawnik.

  • 8. Data: 2008-09-25 14:12:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, Kinga wrote:

    > Tam jest napisane o dłużniku. Ja nie jestem administracji nic winna.

    Nie? A czynsz to nie jest dług?
    To z czego Ci "potrącają", płacisz im pieniądze za nic? :]

    > Pogotowie wodociągowe obciążyło administrację za zakręcenie zaworów wody w
    > pionie w piwnicy, to teraz administracja zwala na mnie, że wezwałam
    > niesłusznie, bo jest hydraulik

    Dla mnie nie jest ciągle jasne kto zawinił zalaniu.

    > Co do kodeksu to ta Sp-nia sporządziła sobie swój Kodeks cywilny i ma
    > wszędzie swoje plecy, swoje wtyczki.

    Ile razy składałaś apelację od wyroku, że to wiesz?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-09-25 14:12:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2008, Kinga wrote:

    > Dlatego tutaj zapytałam, czy mają takie prawo. Może być jeszcze tak, że będę
    > miała jakąś nadpłatę, to mi z ten nadplaty zabiorą.

    Hm... to właśnie byłoby potrącenie.
    Może ktoś ma pomysł inny niż żądanie sądowego stwierdzenia nieistniania
    zobowiązania.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-09-25 19:31:09
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-09-25 16:12 Gotfryd Smolik news napisał/a:

    > Nie? A czynsz to nie jest dług?
    > To z czego Ci "potrącają", płacisz im pieniądze za nic? :]

    Nieuważnie czytałeś. Potrącili mi raz za coś z mojego czynszu,tj kwoty,
    która jest zaksięgowana i przeksiegowali na to co chcieli - dla siebie.

    > Dla mnie nie jest ciągle jasne kto zawinił zalaniu.

    Ten co zalał. Dopiero policja w tamtym mieszkaniu zakręciła (2
    policjantów) wszystkie krany, bo były poodkręcane, zlewozmywak zapchany.
    Ten typ był w mieszkaniu. Specjalnie zalewał i nic sobie z tego nie robił.
    Potem dojechało pogotowie wodociągów.

    > Ile razy składałaś apelację od wyroku, że to wiesz?

    Jaką apelację i jaki wyrok? Nie łażę po sądach.
    Skąd wiem to wiem.

    Kinga