    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 29 Apr 2013 08:41:14 +0200
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5178fd76$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <517904dc$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <517923eb$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <51793bc2$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <51795775$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <517d60ee$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W dniu 25.04.2013 18:19, krys pisze:
    >

    > Pisze, ale dość nieczytelnie. Cytaty miksują się z treścią :(
    > Jakbyś na przyszłość mogła trochę dokładniej, bo nie wiem nawet czy
    > wszystko wyłapałem.

    > Odrzucasz całą naukę i wiedzę i wszystko co ci przekazano i chcesz
    > bazować wyłącznie na własnych odkryciach?

    Nie całą.
    Odrzucam przekonania, które zmuszają mnie do pójścia drogą socjalizmu i
    demokracji.

    > Wyjechać możesz. Namawiałem.

    Poczekam spokojnie, aż to wszystko pierdyknie.

    O tak, normalnie szał. Tylko wiesz, ja nie wierzę że
    > Z pamięcią może jakieś prochy na amnezję, ale co
    > się już wytrenowało, to pewnie się nie cofnie. Masz przesrane,
    > musiałabyś się na tej swojej bezludnej wyspie urodzić dzieckiem. A tak
    > niestety co już wspólnota dała, to wzięłaś.

    Nic mi nikt nie dał. Za wszystko jest zapłacone. Nie spadłam z nieba, moi
    przodkowie cięzko pracowali na to, co "wspólnota dała"

    > I to jest korzyść palacza?

    Nie pisałeś o korzyści palacza, tylko o korzyści z palenia.

    > I to jest dla ciebie wystarczającą motywacją, żeby palenie istniało?

    Tak, bo ja jestem wolnościowcem. Jak ktoś chce się truć - dopóki nie truje
    inncyh - droga wolna.

    > Smutne musi być twoje życie, tak w ciągłej opozycji przeciwko wszystkim
    > i wszystkiemu. Nawet piwo pijesz nie dla przyjemności a w ramach
    > protestu. Nie zazdroszczę.

    Wręcz przeciwnie. Ale co Ty możesz o tym wiedzieć.

    > No to przykre. Dlatego należy dążyć do tego, żeby wokoło było jak
    > najwięcej pozytywnych wzorców, a negatywne były maksymalnie eliminowane.

    A nie wystarczy używać mózgu i nauczyć tego dzieci?

    > I nadal bym uznał za coś negatywnego, że dziecko się mocno alienuje niż
    > jak czerpie wzorce ze stada, nawet blokersów. Bo jak się alienuje, to
    > coś z nim nie tak.

    Jasne - urawniłowka dobra na wszystko. Jak ktos jest introwertykiem, to
    nalezy go uspołecznić. A jak jest dusżą towarzystwa, to odizolować, niech
    się wyrównają.

    > A jak czerpie z blokersów, to trzeba popracować nad
    > tym, żeby wyeliminować kontakt ze szkodliwym stadem i zachęcić do
    > dołączenia do budującego stada.

    Powodzenia. Zamieszkaj na parszywym blokowisku, a potem ciesz się, że Ci się
    nastolatek ze stadem zintegrował.

    > Ale jest. To znaczy wszystkiego się od stada nie nauczysz przez
    > naśladownictwo. Pewną wiedzę trzeba poznawać z książek (też od stada i
    > to wręcz od wielu pokoleń stada wstecz), filmów etc. Ale funkcjonowanie
    > w stadzie jest podstawą.

    Funkcjonowanie - tak. Wzorce - niekoniecznie.

    > A dwulatek nie jest w stanie ich wszystkich ogarnąć.

    Dlatego ma rodziców.

    > Samo wypunktowanie dwulatkowi czego ma unikać i zostawienie samemu w
    > domu jest pomysłem ździebko głupawym.

    A czyj to pomysł?

    > Możesz przejść 2000 razy a dwulatek i tak tego nie ogarnie.

    > Rozsądne
    > wychowanie MUSI bazować na stopniowaniu dostępu do niebezpieczeństw
    wraz
    > z rozwojem dziecka.

    Wiesz co, ja mam dorosłe dzieci. nie wpadły pod samochód, nie poraził ich
    prąd, nie poparzyły się wrzątkiem, nie najadły się kreta. Nie zadają się z
    miejscowym "kwiatem młodzieży". I uzywaja mózgów.

    Mama jest fajna
    > nie skacze, kolega jest fajny, skacze. Ja jestem podobniejszy do kolegi,
    > będę skakał''.

    I to jest dowód na to, że dzieciak myśli.

    > Oczywiście, gdy podstawowa jednostka społeczna (rodzina) nie domaga, to
    > łatwiej o negatywny wpływ stada. I sprawna rodzina to PODSTAWA i
    > KRĘGOSŁUP wychowania. Ale najlepszy kręgosłup się złamie, jak dasz za
    > ciężki bagaż obciążeń zewnętrznych.

    To jest właśnie wpływ stada.

    > Nawet jakbym chciał, to nie umiem jej zdobyć, bo jest zabroniona.

    Zdecyduj się. Jak bedziesz chciał, to zakaz nie przeszkodzi Ci w zdobyciu.

    > Nie. Ale jest ograniczona.

    Strasznie. Kto chce, to pali.

    J.

    www.kontestacja.com