  • 371. Data: 2023-02-12 11:17:15
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 10:06, Shrek pisze:

    > Nie mówimy o wszystkich na świecie - mówimy o konkretnej sprawie
    > łodzkiego pogotowia.

    Biorę o tyle, ze muszę prostować głoszone publicznie bzdury. Tobie, jak
    brakuje argumentów merytorycznych, to zaczynasz po prostu obrażać
    adwersarza licząc na to, ze dyskusja skupi sie na tym, a nie na
    głoszonych kretynizmach.

    > Doskonale do ciebie pasuje - większość ludzi co mają problemy z psychika
    > uważa że oni są akurat zdrowi:P
    No właśnie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 372. Data: 2023-02-12 11:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No a jaka jest różnica między tym łóżeczkiem a samochodem? Dziecko
    > pewnie siedziało w foteliku, przypięte. Powracam do tego tak uparcie, bo
    > nie wydaje mi się aby ta sytuacja była jakoś bardzo różna od śmierci
    > łóżeczkowej. Jest parę rzeczy, które mogły pójść źle, ale tak samo jest
    > w przypadku łóżeczka. A zdaje się przy tym ostatnim nie przesłuchuje się
    > rodziców w dowolnym charakterze o ile lekarz nie powie, że coś mu tu
    > śmierdzi. Mylę się?

    Mylisz - moim zdaniem. W wypadku śmierci łóżeczkowej, jeśli lekarz nie
    wystawi karty zgonu też by trzeba prowadzić postępowanie karne. To nie
    jest wymysł jakiegoś policjanta tylko niezałatana od lat luka w prawie.
    Brakuje nam przepisów co zrobić, jak z jednej strony lekarz nie może
    wystawić karty zgonu (bo nie zna przyczyny zgon u), a z drugiej strony
    nie ma realnych podstaw by sądzić, ze doszło do przestępstwa.

    Przykładowy artykuł opisujący problem:
    https://www.prawo.pl/zdrowie/koroner-projekt-przepis
    ow,519217.html. Ja
    osobiście poruszany tu problem postrzegam w kategorii słynnego tygrysa z
    Warszawy. Tak, jak i tam Policja nie jest właściwym organem w tym
    wypadku, ale z braku właściwego ktoś to musi zrobić.

    > Jeśli nie, to nawet z tej perspektywy przyjmowanie, że matka jest w
    > jakiś sposób tam (samochód) podejrzana nie jest MZ uzasadnione.

    Robisz, co musisz. Procedura stwierdzenia zgonu poprzez wykluczenie
    morderstwa nie jest zbyt szczęśliwa, ale nie ma innej. Koronerów
    mieliśmy chyba przed wojną.

    > Tak samo jak pokutuje przekonanie, że dowolna, niedozwolona ilość
    > alkoholu we krwi oznacza przypisanie winy tej osobie za ewentualny
    > wypadek.

    Dokładnie. A ja znam sytuacje, gdzie po kolizji sprawca wracał do domu z
    mandatem, a pokrzywdzony szedł do aresztu, bo był nietrzeźwy.

    --
    Robert Tomasik

  • 373. Data: 2023-02-12 11:31:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 10:10, Shrek pisze:
    > Przypomnę, że ty pisałeś, że skoro ani użycie paralizatora ani duszenie
    > nie zawsze powoduje śmierć, to nie da się postawić na tej podstawie
    > zarzutów spowodowania śmierci. Skoro tu się dało, to wynika z tego
    > niezbicie (według kulsoniej logiki - tak tylko piszę, żebyś nie wyrwał
    > potem z kontekstu i nie pisał że szrek tak twierdzi) że zostawienie
    > dziecka w samochodzie na kilka minut powoduje niechybnie jego śmierć. Na
    > szczęście moje dziecko się z kulsonami nie zadaje więc o tym nie wie i
    > ma się dobrze;)

    Bo nie da. Zabójstwo jest przestępstwem umyślnym. Czy sądzisz, ze jakby
    "operatorowi tasera" przyszło do głowy, ze zabije, to by go użył? Użył,
    bo był przekonany, że nie bedzie żadnego skutku - wyszło, jak wiemy.
    --
    Robert Tomasik

  • 374. Data: 2023-02-12 11:35:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.02.2023 o 10:24, Shrek pisze:
    > To jest właśnie twój problem - ty czytasz nawet nie cały ustęp, tylko
    > jego kawałek. Problem w tym że ja zasadniczo nie muszę tej ustawy znać i
    > nic z tego nie wynika

    I tu możemy poprzestać. Oczywiście że nie musisz, tylko nie pisz, jakbyś
    znał i tyle. Napisz, że nie masz zielonego pojęcia o temacie tu
    poruszanym, tylko Ci się wydaje, że byłoby lepiej. Generalnie wyjdzie na
    jedno, ale sprawy zostaną postawione we właściwym świetle.

    Najpierw miesiącami się upierasz, że coś tam jest w ustawie, by na końcu
    wyciągnąć argument, że Ty tej ustawy, to nie musisz znać, bo nie jesteś
    profesjonalistą.

    --
    Robert Tomasik

  • 375. Data: 2023-02-12 11:38:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale to trochę inna sytuacja bo odnosi się do pewnego stanu równowagowego
    > organizmu. Natomiast przy uśmierceniu KCl pytanie jest takie, jaka to
    > musiała by być dawka.
    Nie czuję się tu specjalistą. Pamiętam, ze omawiając wówczas sprawę w
    gronie mądrych ludzi padł właśnie argument, ze na dobrą sprawę tego się
    wykryć nie da.
    --
    Robert Tomasik

  • 376. Data: 2023-02-12 13:23:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I słusznie. Ja to nawet w istnienie kulsonów nie wierzę, a co dopiero
    > ich kibla.

    Zapytaj w k.o.mendzie - powinni coś wiedzieć:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 377. Data: 2023-02-12 13:32:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To po co w ogóle bzdury przywołujesz?

    Dla jaj. I dżejef zaczął. Natomiast faktem jest że jest to jedn z
    bardziej znanych przykładów braku profesjonalizmu dziennikarzy.
    Autentycznie życzę takiego samego poziomu wpadek kulsonom - wtedy nie
    będzie takich wątków:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 378. Data: 2023-02-12 13:36:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Biorę o tyle, ze muszę prostować głoszone publicznie bzdury.

    To nie były bzdury. Zapadły wyroki. Ale ty nawet po latach i wyrokach
    będziesz przypisywał pismakom robienie afer. Oj tam pawulonik... Musisz
    ich strasznie nie lubić:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 379. Data: 2023-02-12 13:41:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo nie da. Zabójstwo jest przestępstwem umyślnym.

    Nieumyślne spowodowanie śmierci nie jest umyślne. Choć tu ja osobiście
    widziałbym zamiar ewentalny - no chyba żeby udowodnić, że kulsony są tak
    głupie, że nie mogły po prostu wziąć pod uwagę, że duszenie może
    doprowadzić do śmierci...

    No dobra - z tego wynika, że jakby matka tego dzieciaka potraktowała
    wielkrotnia paralizatorem a potem złamała ku grdykę to nie byłoby się do
    czego przypierdolić, no ale po prostu zostawiła to zarzuty dostała:P W
    szkole oficerskiej was takiej logiki uczą?

    > Czy sądzisz, ze jakby
    > "operatorowi tasera" przyszło do głowy, ze zabije, to by go użył? Użył,
    > bo był przekonany, że nie bedzie żadnego skutku - wyszło, jak wiemy.

    Z duszeniem tak samo... Zresztą póki co rozmawiamy o nieumyślnym
    spowodowaniu śmierci a nie zabójstwie, więc nie kombinuj:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 380. Data: 2023-02-12 13:43:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Warszawy. Tak, jak i tam Policja nie jest właściwym organem w tym
    > wypadku, ale z braku właściwego ktoś to musi zrobić.

    Zaraz - chcesz powiedzieć, że to policja stwierdza zgon?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!