eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Date: Thu, 9 Feb 2023 17:00:11 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <1b5ri827t3tv.n6r84shzy5eb$.dlg@40tude.net>
    <trtsrr$rhl$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <1e4mf89zlhet9$.6ftpmrt1v7u8$.dlg@40tude.net>
    <tru0lt$uqo$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1avgbwnu19bw0$.1fxj451an608k.dlg@40tude.net>
    <tru3ev$uqn$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1t75959kiwg43.1sfzfjfo1y5r1$.dlg@40tude.net>
    <nqocmebo88om.yoe4m3893nzx$.dlg@40tude.net>
    <63e3bcc1$0$9592$65785112@news.neostrada.pl>
    <31e6uf6ukrcz.1q3ho0c4dgrbu$.dlg@40tude.net>
    <63e42227$0$9592$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]

    W dniu 09.02.2023 o 11:42, J.F pisze:

    > Tez mi sie tak wydaje, ale skazano tylko 2 sanitariuszy za zabójstwa
    > i 2 lekarzy za "umyslne narazenie zycia" i "umyslne narazenie na
    > smierc".

    Nie śledziłem tego, ale skoro tak, to popatrz, ile się potwierdziło z
    informacji dziennikarzy. Ale większości czytelników pozostał obraz z
    tysiącami trupów i jakimiś łapówkami za uśmiercanie pacjentów.

    Teraz trzeba by było prześledzić, kto na ty wszystkim skorzystał.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_%E2%80%9E%C5%82o
    wc%C3%B3w_sk%C3%B3r%E2%80%9D
    > Dodajac do tego rzekomą informacje o 600 ampulkach pavulonu ...
    > ja rozumiem, ze stare sprawy sa nie do wykrycia juz, a 4 udowodnionych
    > zgonow wystarczy na dozywocie, ale cos mi sie widzi, ze albo wszyscy
    > tam byli umoczeni, albo jezdzili zazwyczaj w stałych składach.

    Albo podkoloryzowano silnie przekaz.

    > Bo jakis przypadkowy lekarz ... moze i sie pogodzi, ze pavulon pomaga
    > sanitariuszowi zaintubowac pacjenta, ale chyba o niego potem zadba w
    > drodze do szpitala ...

    Po intubacji zasadniczo wentylujesz pacjenta. W razie potrzeby masujesz.

    > Jakos tak dzien po artykule jakis naczelnik czy minister zakazal
    > stosowania pavulonu we wszystkich karetkach w calym kraju, i paralizu
    > PR nie bylo.

    Teraz trzeba by było jakoś ustalić, czy więcej pacjentów uratowano przed
    zamordowaniem ich przy użyciu PAVULONU, czy zabito poprzez niepodanie.
    Problem w tym, ze nie ma za bardzo jak stwierdzić, że niepodanie
    PAVULONU przyczyniło się do śmierci, bo nie wiadro, czy pacjent by przeżył.

    > to chyba lek na recepte, wiec jakis lekarz musial podpisac,
    > ale moze hurtem podpisywal i tez nie zwracal uwagi - on widzial tylko
    > kilka sztuk.

    Placówki medyczne zaopatrują się w hurtowniach na podstawie zamówienia.
    Receptę lekarz wystawia konkretnemu pacjentowi, ale w karetce nie
    wiadomo, komu to zostanie podane.

    > Z mediow wynika, ze ilosc byla tam potężna, ze az zaszkoczyla
    > kierowniczke apteki, lekarza, moze i dyrektora.

    Tylko to wiemy od tych dziennikarzy. Jakby to była taka szokująca ilość,
    to nie zauważyli przez tyle lat?

    > Ktos moze ma ksiązkę i moze moze podac ... ale czy mozna wierzyc
    > informacjom z książki? Ja byłbym ostrożny - wszak sensacyjna ma byc.
    >
    > P.S.
    >
    > https://www.otwarte.eu/book/lowcy-skor-tajemnice-zbr
    odni-w-lodzkim-pogotowiu

> [...]
    > rozpoczął śledztwo, które wkrótce ujawniło jedną z największych afer
    > w historii III RP.
    > Handel informacjami o zgonach, opóźnianie wyjazdów karetek pogotowia,
    > chaos w dystrybucji niebezpiecznych leków i wreszcie - coraz więcej
    > przypadków zaskakujących śmierci. Kilka miesięcy po tym, jak
    > dostarczono anonim do redakcji, sprawą ,,łowców skór" żył cały kraj, a
    > organy ścigania wszczęły dochodzenie.
    > Hm ... mnie tak wygląda, jak wyciąg z akt sledztwa, bo kto jeszcze
    > moglby takie zestawienie miec?
    > Przy czym zauwaz, ze to na razie zupelnie inny temat.

    Nie drążyłem aż tak tematu, a już wcześniej o tym pisałem. Ja pamiętam
    tamte wydarzenia. W całym kraju się sprawdzało, czy ma miejsce handel
    informacjami o zgonach. Nikt nie wymyślił przepisu karnego
    zabraniającego tego - ale o tym już nikt nie napisał z dziennikarzy, bo
    i po co?

    > oczywiscie nie, ale jak masz ciezko chorego na raka, to ani zgon nie
    > dziwi, ani samobojstwo nie dziwi, ani pomoc w samobójstwie nie dziwi,
    > a w Niemczech sie zdarzylo usmiercanie przez opiekunke bez checi ze
    > strony pacjenta ... a mozna przeciez oskarzyc lekarza, ze wypisal
    > cale duze opakowanie tabletek nasennych :-(

    No i taki materiał prasowy jest słabiutki. Czytelnik, to nawet może
    zacząć współczuć ratownikowi. Przejęli się losem śmiertelnie chorego
    cierpiącego mężczyzny. No to dorzucono info o korupcji. Ciekawe, czy
    choć w tych udowodnionych przypadkach udowodniono przełożenie na korzyść
    majątkową.

    --
    Robert Tomasik