eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    Date: Sun, 29 Jan 2023 12:12:12 +0100

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > Tylko skąd media mają wiedzieć, że autor bredzi i zniesławia? Chyba,
    > ze da się dowieść, że same to spreparowały, bo kilka podobnych
    > sytuacji jest znanych.

    Ogólnie? Masz zasadniczo rację IMHO,
    Gdy rozpowszechniają cytowaniem zniesławienie popełnione gdzie indziej
    nie powinny odnosić _powtórnej korzyści_ z publikacji płatnych
    przeprosin u siebie_ za to co przedrukowały/rozpowszechniły u siebie.
    Taka różnica między zapłaceniem komu innemu a "zapłaceniem" sobie.
    [ strata rzeczywista v. strata "księgowa" ]

    Czy zniesławienie _musi_ być przestępstwem _umyślnym_ ?
    Jeśli nie musi to dotyczy to także dziennikarzy tyle że jeśli
    "dołożyli należytej staranności (dziennikarskiej)" to zamiast
    "przepraszania wszędzie" powinny być tylko "ubolewania u siebie".

    --
    A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.