eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    Date: Sun, 29 Jan 2023 11:08:01 +0100

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Ja wręcz uważam, że skoro jakieś media zebrały żniwo publikując
    > "zniesławiające" treści, to teraz powinny opublikować ewentualne
    > przeprosiny na swój koszt.
    > Obarczanie "zniesławiającego" kosztami przeprosin jak kosztami za
    > płatne ogłoszenie mogłoby mieć miejsce, gdyby "zniesławiający'
    > umieścił swoje "zniesławiające" treści odpłatnie. Np. odpłatny wywiad.

    IMHO przypadek kiedy wywiad nie jest płatny _ale autoryzowany_ dla tego
    komu został świadomie udzielony (i nikogo więcej) jest przypadkiem
    "po środku". Pismaki mają odnosić "dużą korzyść finansową" z
    powiększania skali/szkodliwości cudzego przestępstwa/zniesławienia?
    *Przy takich cenach dla mnie nie* (pół miliona plus).

    Tak jak pisałem: dla mnie w sprawach *już* w toku akceptowy jest góra
    wymóg oszacowania (z góry) kosztów publikacji przeprosin przez
    Wysoki (potem rznący głupa?) Sąd po rygorem ustawowego domniemania
    maksymalnych kosztów którymi zniesławiający może się wykpić
    [ jeśli wyrok zostanie ogłoszony po wejściu w życie ustawy].
    Inną alternatywą "kreatywnego tworzenia prawa pod siebie" dla PiS może
    być ustawowe obciążenie mediów (większością) kosztów publikacji
    przeprosin u siebie po publikacji u siebie. Wtedy sam wyrok na
    Kaczyńskiego za zniesławienie Radusia może zostać jaki jest.
    "Gdzie jest chęć tam jest sposób (jeden z wielu+ do wyboru)".

    Jakoś Prawo i Sprawiedliwość według babci Pawlakowej z filmu
    "Sami Swoi" (1067) nie jest moim ideałem. [ "Sąd sądem ale
    sprawiedliwość musi być po naszej stronie (wciskając synowi
    jadącemu do sądu granat)" ]

    --
    A. Filip