  • Data: 2010-02-16 12:35:44
    Temat: Re: Nawiedzony szef atakuje ponownie...
    Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-16 08:46, BK pisze:
    > A co ma okno do wyjscia ew? :)
    >
    > Po pierwsze nie kazde pomieszczenie musi miec dwa niezalezne wyjscia.
    > Po drugie co w sytuacji gdy ktos pracuje na 15 pietrze? :)

    Heh, mędrki... Po pierwsze, twórca wątku nie napisał, na którym piętrze
    jest to pomieszczenie. Po drugie, nie słyszałeś o drabinach strażackich?
    A po trzecie [sorry za krzaki, ale nie chciało mi się porpawiać po
    .pdf-ie] jest coś takiego (skoro jesteśmy na grupie 'prawo'):

    ROZPORZNDZENIE MINISTRA SPRAW WEWN?TRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
    z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpo˝arowej budynków,
    innych obiektów budowlanych i terenów

    § 4. 1. W obiektach oraz na terenach przyleg?ych
    do nich jest zabronione wykonywanie czynnoEci, które
    moga spowodowaç po˝ar, jego rozprzestrzenianie
    si´, utrudnienie prowadzenia dzia?ania ratowniczego
    lub ewakuacji:
    (...)
    16) uniemo˝liwianie lub ograniczanie dost´pu do:
    (...)
    <b>e) wyjEç ewakuacyjnych albo okien dla ekip ratowniczych,</b> [podkr. pwz]
    (...)

    § 11. 1. Z ka˝dego miejsca przeznaczonego na pobyt
    ludzi w obiekcie powinny byç zapewnione odpowiednie
    warunki ewakuacji, zapewniajace mo˝liwoEç szybkiego i bezpiecznego
    opuszczenia strefy zagro˝onej lub obj´tej po˝arem, dostosowane do liczby
    i stanu sprawnoEci osób przebywajacych w obiekcie oraz
    jego funkcji, konstrukcji i wymiarów, a tak˝e byç zastosowane
    techniczne Erodki zabezpieczenia przeciwpo˝arowego, polegajace na:
    1) zapewnieniu dostatecznej iloEci i szerokoEci wyjEç
    ewakuacyjnych;
    2) zachowaniu dopuszczalnej d?ugoEci, szerokoEci
    i wysokoEci przejEç oraz dojEç ewakuacyjnych;
    3) zapewnieniu bezpiecznej po˝arowo obudowy
    i wydziele? dróg ewakuacyjnych oraz pomieszcze?;
    (...)

    Dlatego właśnie napisałem, aby teraz wezwać strażaka, który - po
    obejrzeniu pomieszczenia - stwierdzi, czy spełnia ono m.in. wyżej
    przytoczone warunki. IMHO pomieszczenie bez okien w większości
    przypadków miałoby problem z taką akceptacją.

    Pozdr
    pwz