  • Data: 2004-01-30 11:18:15
    Temat: Re: Może ktoś mi poradzi jak poradzić sobie z problemem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Jan 2004 s...@o...pl wrote:
    [...]
    >+ Dotychczas rozliczałem się wspólnie z żoną. Niestety żona zmarła w sierpniu ub.
    >+ roku. [...]
    >+ też mozna odliczyć od podatku jako sprzęt rehabilitacyjny. W urzędzie skarbowym
    >+ powiedziano mi, że należy rozliczenie podatkowe przeprowadzić przez sąd jako
    >+ spadkowe.

    Cosik mi tu nie pasuje: wg Ordynacji rozliczenia osoby zmarłej
    dokonuje URZAD SKARBOWY własnie !
    Wspólnie z żona rozliczyc się już oczywiscie nie możesz, skoro zmarła
    w trakcie rozliczanego roku.

    >+ Ostanią rentę - za sierpień ZUS kazał zwrócić, a potem oddał -
    >+ przesyłając na moje nazwisko. Nie rozumiem po co mam przeprowadzać postępowanie
    >+ spadkowe - żona otrzymywała mniej pieniędzy niż ja - więc co będzie masą
    >+ spadkowa - tych kilka złotych odliczeń?

    Hm...

    >+ A poza tym takie postępowanie spadkowe
    >+ przecież długo trwa, a termin rozliczenia upływa 30 kwietnia.

    Kiedy rozliczenie żony to już nie twoja broszka, AFAIK.
    Sadzac z tematu - NTG, jest grupa .prawo.podatki :)

    pozdrowienia, Gotfryd