  • Data: 2020-08-02 08:37:49
    Temat: Re: Mir domowy a rodzina
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-08-01, Zbynek11 <g...@w...pl> wrote:

    > Dokładnie.
    > Nawet gdyby darowizna, to cofnąć ją można tylko w przypadku "rażącej
    > niewdzięczności". Nie widzę tu takiego przypadku.

    Sąd może jednak zobaczyć, bo niby dlaczego osoba, która
    dobrowolnie zgodziła się na przekazanie nieruchomości
    przyjmując, że będzie ją zapewne mogła użytkować jak
    wcześniej (jako minimum), ma teraz być zepchnięta na swoje
    ostatnie lata do 10m2 klitki? Oczywiście przyjmując, że się
    tak wcześniej nie umawiali, ale pewnie nie bo niewiele o
    sytuacji napisałeś. A jeśli był to wykup na własność typu
    post-prlowskiego, gdzie wcześniej matka zapłaciła cały wkład,
    a syn tylko symboliczne kilka groszy to MZ jest to jak
    najbardziej darowizna.

    --
    Marcin