  • Data: 2004-10-10 22:19:14
    Temat: Re: Miejsce pochówku - rejonizacja?
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke) szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Sep 2004 15:27:41 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote in article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>:

    > On Mon, 27 Sep 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    >
    > ...no oczywiście wymieniłem *wstępnych*.
    > Zstępni to dzieci, wnuki...

    Dzięki. A ta drobna pomyłka nie przeszkodziła wyjaśnieniu zasady.

    Na szczęście wiedza prawnicza nie była potrzebna. Kuzynka rozmawiała z
    wikarym, bo proboszcza nie było. I po tej rozmowie sprawa wyglądała źle,
    tak, jak to opisałam w pierwszym postingu. Kiedy proboszcz wrócił, sama
    do niego zadzwoniłam i okazało się, że on nie tylko nie ma nic
    przeciwko, a wręcz jest życzliwie nastawiony. I to bardzo życzliwie.
    Powiedział, że skoro takie były życzenia zmarłej, to trzeba je
    uszanować, a jedyne dokumenty, jakie będą potrzebne, to te, które
    dostałam w USC. A co najważniejsze i najdziwniejsze, jak już omówiliśmy
    sprawy urzędowe, spytał, jaki ma być pogrzeb. Zaskoczył mnie, niemniej
    odpowiedziałam zgodnie z prawdą, że w tej sprawie zmarła nie pozostawiła
    żadnych dyspozycji, za to cała rodzina byłaby bardzo wdzięczna, gdyby on
    zgodził się odprawić mszę i poprowadzić pogrzeb. I zgodził się -- bez
    żadnych zaświadczeń kościelnych i wiedząc, że zmarła była agnostyczką.
    Przyznam, że nasłuchawszy się różnych opowieści o bezdusznych księżach,
    w ogóle na coś takiego nie liczyłam. A sprawa ta była naprawdę ogromnie
    istotna dla większości rodziny...

    Pozdrawiam,
    Nina
    --