  • Data: 2003-09-20 08:57:07
    Temat: Re: Mała wspólnota = duże problemy
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

    > I wreszcie pytania:
    > Czy mogę wystąpić do sądu o ustalenie sposobu korzystania z tych wspólnych
    > zasobów (kominów) tzn. wskazania kto z którego ma korzystać? Jak to
    zrobić -
    > jakioe wniosek czy pozew? Jeżeli pozew to przeciw komu - wspólnocie czy
    > konkretnemu sąsiadowi

    ja bym na razie sąd zostawił w spokoju a starał się doprowadzic do ładu
    sprawy techniczne.

    wydaje się, że jego sposób podłącznia do komina może nie być
    zgodny z przepisami, np pożarowymi i z tej strony nalezy to
    rozpocząć.

    Jeżeli okzałaoby się, że jednak ma to podłączenie w miarę OK,
    to niestety to nie jest twój komin ale twój problem,
    ty wykonując remont lub przebudowę musisz dosotosowac się do
    aktualnych przepisów i musisz mieć komin ale nie masz żadnego
    roszczenia do sąsiada o to że zabrał :twój" kanał.

    generalnie i tak na pewno musisz posiadac projekt budowlany a więc
    poproś o pomoc projektanta - wzkaże ci sposób załatwienia sprawy,
    jeżeli tego nie będzie umiał lub chciał zrobic to znaczy że nie warto
    korzystac z jego usług.
    Znajdź innego, który sprawę rozwiąże ale w ostateczności musisz
    liczyć się z koniecznościa budowy własnego kanału i to zapewne nie jednego,
    na szczęście emoga być to kanały zewnętrzne, ale najlepiej wtedy tobić je z
    rur
    izolowanych, no ale to juz w gestii projektanta,

    powodzenia,
    JarekM