    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 19 Aug 2011 09:42:25 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Klucz do wynajmowanej hali garażowej

    On Thu, 18 Aug 2011, Negatyw wrote:

    > Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał
    [...]
    > Mogę prosić troszkę jaśniej? :)

    W pierwszym poście napisałeś, że "płacisz również wspólnocie
    za obsługę".
    I teraz prosto: masz *ze wspólnotą* umowę, w której *wspólnota*
    zobowiązuje się do czegokolwiek wobec *Ciebie*, czy *na umowie
    z firmą garażową* jest *informacja*, ile ta firma płaci wspólnocie
    żeby *ich* obsługiwała (z czego ileś-tam przypada na Twój garaż)?

    Jeśli to drugie (a na 95%++ tak jest), to sam sobie odpowiedz
    na pytanie: czy jeśli sprzedawca chleba przyklei do niego
    informację że jest pieczony z mąki pochodzącej z młyna X,
    masz jakieś podstawy aby od młynarza X czegokolwiek żądać?

    Firma może mieć różne tytuły do roszczeń wobec wspólnoty:
    jako "udziałowiec" który jest właścicielem pomieszczeń
    bądź jako dzierżawca (w sumie tego nie wiemy).
    Może być właścicielem garaży (jako "udziałowiec" wspólnoty)
    *i* mieć zawartą dodatkową umowę związaną z rozliczaniem
    kosztów i innych uprawnień oraz obowiązków z tytułu
    innego używania, niż reszta współwłaścicieli.
    Ale *Tobie* nic nie przyjdzie z tego, że owa firma ma
    jakieś prawa. Zawarłeś z nimi (firmą) umowę i to od nich
    (i tylko od nich) możesz wymagać.
    No chyba że wspólnota sama ściągnęła sobie kłopot na
    głowę, zawierając indywidualne umowy "na obsługę" oddzielnych
    garaży.
    Jak wyżej zaznaczyłem powątpiewam - powątpiewam żeby
    (wspólnota) tak zrobiła.
    Jeśli więc czegokolwiek należy żądać od wspólnoty, to
    żądać musi owa firma.

    pzdr, Gotfryd