eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania? › Re: Kiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania?
  • Data: 2021-01-13 22:18:04
    Temat: Re: Kiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.01.2021 o 21:15, nadir pisze:

    > Ale dlaczego nie? Odsiedział swoje, zresocjalizował się, może nawet
    > pokrył/zwrócił szkody.

    Pozostańmy przy odsiedział swoje. W resocjalizację to nawet na
    resocjalizacji nie wierzą;)

    > Oczywiście nadal powinien być pod nadzorem przełożonych

    To się nieco kłuci z byciem naczelnikiem... Z zasady naczelnik prełni
    raczej funkcje kontrolne - oczywiście też jakiejś tam kontroli podlega.
    Ale skoro ma podlegać znaczniejszej - to nie ma bata - skoro go masz
    bardziej kontrolować, to znaczy, że mniej mu ufasz. A skoro jego
    "wiarygodność" jest słabsza niż innych to znaczy że jest również
    słabszym kandydatem do pełnienia takiej funkcji - a skoro jest słabszy
    to znaczy są lepsi - koniec tematu.

    > i w razie wpadki
    > bezwzględne więzienie łącznie z brakiem emerytury włącznie.

    A na jakiej podstawie?

    > Trynkiewicza na niańkę czy mordercy na opiekuna w domu starców bym nie
    > wziął, ale niektórym należy dać szansę i wykorzystać, to co umieją
    > najlepiej.

    To w prywatnej firmie mu dawaj.

    > No skoro nie łamali prawa, to w czym jest problem?

    No pewien problem jednak widzę. Jeśli nie widzisz problemu z
    działanością ubeków to znaczy żae nadajemy na zupełnie różnych poziomach
    abstrakcji.
    > A jakie cechy powinien mieć przewodniczący komisji sprawiedliwości i
    > praw człowieka? Może są jakieś wymogi formalne, których gość nie
    > spełnia? No to wtedy faktycznie nie powinien nim być.

    Ciężko to ująć, ale to z grubsza tak jak z trynkiewiczem i rzecznikiem
    praw dziecka - teoretycznie gość się pewnie nawet formalnie nadaje;)

    > Dlaczegóż to?

    A uważasz, że się nadajesz? Bo ja na przykład nie mam takiego
    przekonania co do siebie:P

    > To dlaczego?

    Z tego samego powodu dla którego arabia saudyjska nie nadaje się na
    przewodniczącego komitetu do spraw praw kobiet.

    --
    Shrek