    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
    Date: Mon, 18 Jul 2022 03:26:38 GMT

    On 2022-07-17, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Trzeba było jechać wg rękojmi - jest 2 lata.

    Tak, ale po roku, obowiązek wykazania, że wada istniała w momencie
    wydania towaru spoczywa na konsumencie. Powodzenia w tym wykazywaniu.

    > Gwarancja - dopiero w 3. roku.
    > Zobacz, jak można "dłuższą gwarancją" klienta omamić...
    > Teraz już wpadłeś - "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?"

    Art. 580. § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w
    terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie
    określono - niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni,
    licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz
    dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1

    --
    Marcin