eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1.feed.usenet.
    farm!feed.usenet.farm!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-m
    edia.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.n
    l!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx02.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
    USA
    References: <a...@w...eu>
    <vq87vsqgqa0q$.12e6qnuhuv3jj$.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu> <f...@4...net>
    <62a042af$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
    <62a04eb9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <4hboK.43533$c21.41531@fx13.ams1>
    <62a17aa4$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <WyepK.734392$e21.241745@fx10.ams1>
    <62a591ae$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 50
    Message-ID: <OTjpK.21477$g01.9880@fx02.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Jun 2022 11:13:50 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Sun, 12 Jun 2022 11:13:50 GMT
    X-Received-Bytes: 3774
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826222
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-06-12, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 12.06.2022 o 07:10, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> No raczej napewno - drogo ciężko... Zresztą problemem zazwyczaj nie jest
    >>> to, że powierzchnie sterowe przestają działać a działają nie tak jak by
    >>> się pilot spodziewał. Wydaje mi się, że w większości przypadków da się
    >>> przełączyć samolot w tryb direct, gdzie drążek do siebie oznacza
    >>> wychlenie steru wysokości w górę itd bez udziału "komputera
    >>> przeliczającego optymalne wychylenia wszystkiego".
    >>
    >> A wiesz może dlaczego to wszystko, nawet chyba przy fly-by-wire, jest
    >> urządzone tak, ze piloci się muszą siłować?
    >
    > Jak to siłować? Jakiś opór drążek powinien stawiać choćby dla precyzji,
    > a nie że muśniesz i poleci na drugą stronę. No i są stickshakery, żeby
    > dać polotowi do zrozumienia, że "teraz to naprawdę dopierdolił":)

    Jak cokolwiek idzie nie tak to przecież walczą z tymi wolantami i innymi
    jak dzikie, ciągną, pchają, używają dużej siły.

    >> Nie mówię, że w sytuacji z
    >> AP, ale wygląda, że przy normalnej obsłudze to nie jest do końca jak
    >> jazda ze wspomaganiem. Rozumie, że to nie powinno być tak, że potknie
    >> się, wpadnie na ster i nagle ma 100% jakiegoś tam wychylenia, ale
    >> odnoszę wrażenie, że wszystko jakby wymaga użycia siły.
    >
    > Nie wiem, nie pilotowałem liniowca. Może skoro i tak są stickshakery to
    > znaczy że i tak w drążkach muszą być jakieś serwa. A skoro są to można
    > zmieniać opór drążka w zależności od wyliczonej siły areodynamicznej na
    > powierzchni sterowej dla "lepszego czucia" samolotu.

    Niby tak, ale czasami wygląda jakby kierowali kilkusettonową ciężarówką
    bez wspomagania.

    >> No tak jak w sumie z maxami. Dupło dwa wypadki, w krótkim czasie po
    >> sobie, to jest szczęście w nieszczęściu. Jakby to było kilka lat to nie
    >> wiem, czy by nie olali. Z drugiej strony wydaje się, że to tak działa,
    >> że po jednym wypadku bywa, ze się cześto nic nie robi.
    >
    > To dalej nie jest tan problem o którym pisze. W maxie spieprzyli maxa i
    > rozbił się max. Ostatnio przestały nagle działać u nas LCSy (lokalne
    > centra sterowania) na kolei. Po czym okazało się, że nie tylko u nas ale
    > w kilku krajach, w tym tak egzotycznych jak pakistan. Mechanicznie
    > systemy były ograniczone, a te elektroniczne mają zasięg globalny i mają
    > potencjalnie znacznie poważniejsze możliwości niż rozbicie jednego samolotu.

    No ok, rozumiem :)

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1