eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach? › Re: Jaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach?
  • Data: 2019-10-31 23:52:28
    Temat: Re: Jaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.10.2019 o 20:02, k...@g...com pisze:

    > Masz i status.
    > ...przez amerykańskich funkcjonariuszy tajnych służb tzw.
    > zatrzymanych wysokiej wartości (High Value Detainees § HVD)

    Mnie nie interesuje status amerykański. Nawet nie znam ich prawa w tym
    zakresie. Mnie interesuje ich status względem polskich przepisów.

    > ...dwaj agenci CIA przekazali przedstawicielowi polskich
    > służb specjalnych - zastępcy dowódcy AW, płk Andrzejowi Derlatce*
    > - 15 mln dolarów przesłanych pocztą dyplomatyczną. Przedmiotem umowy
    > było wynajęcie na terenie wymienionego ośrodka, willi wyremontowanej za
    > pieniądze amerykańskie z przeznaczeniem na black site. Miejsce to otrzymało
    > kryptonim ,,Quartz"

    To już jest po prostu sposób wynajęcia wilii. I niewiele ma to do rzeczy
    przy ocenie legalności pobytu tam owych "gości". CIA może sobie
    wynajmować za miliony Amerykańskich podatników wille w Polsce i dokąd
    nie naruszają tu prawa, to nawet uznałbym to za niezły interes.

    Zacznijmy od tego, czy osoby te legalnie wjechały na teren RP, bo już tu
    bym miał wątpliwość. Po za tym jeśli to byli jeńcy, to owa willa stałaby
    się obozem jenieckim. A jeśli nie, to mamy bezprawne pozbawienie
    wolności - bo polskiego polecenia sądu chyba nie mieli.

    --
    Robert Tomasik