  • Data: 2009-12-07 21:19:39
    Temat: Re: Jak złozyć pozew przeciwko ubezpieczycielowi
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    > Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Art 20:
    > "
    > 2. W postępowaniu sądowym o naprawienie szkody objętej ubezpieczeniem obo-
    > wiązkowym odpowiedzialności cywilnej jest niezbędne przypozwanie zakładu
    > ubezpieczeń. Zasadę tę stosuje się do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwaran-
    > cyjnego i Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

    Dzięki:)

    > Ustawodawca napisał jawnym tekstem "przypozwanie", czy miał to samo na
    > myśli co w KPC - nie wiem, (zwłaszcza że KPC nie znam :), więc nie wiem
    > co tam siedzi w art. 84 KPC ).

    Mhm, więc Ci wyjaśnię: z przywołanego przepisu wynika obowiązek
    pozwanego (odpowiedzialnego za szkodę) zawiadomienia zakładu ubezpieczeń
    o toczącym się procesie. Wtedy zakład ubezpieczeń może zgłosić
    interwencję uboczną, a jeśli tego nie zrobi, to nie będzie mógł
    przeciwko odpowiedzialnemu podnosić zarzutów, że tamten źle prowadził
    proces.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl