    From: perl <p...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie bronic przed "zaborem" komputera?
    Date: Thu, 10 Nov 2005 18:23:34 GMT

    kkornik wrote:

    > Nie wolno ci nazywac ludzi idiotami. Nie jest do konca wiadome czy uzywanie
    > w pracy innych przegladarek jest legalne do zastosowan biznesowych. Nie
    > mozesz zwyklego uzytkownika komputera nazywac idiota gdyz kupil windows xp i
    > nie wie do konca czy wszystkie pluginy do tych niby darmowych przegladarek
    > sa takze darmowe. Nikt tego do konca nie wie czy nie lamia np. patentow
    > produktow komercyjnych.

    Windows trzyma sie zawsze w rezerwie, a pracuje na linuksie.

    > Takie wlasnie sciagactwo alternatywnego oprogramowania zwykle konczy sie
    > smietnikiem we wlasnym komputerze, gdzie polowa programow to niezaplacone
    > shareware, ktore beda na pewno podstawa do zabrania komputera na zawsze plus
    > dziesiatki tysiecy kar.

    za co?

    > Jesli ktos sie liczy z wroga konkurencja, ze wywinie numer typu "podjebanie"
    > nalezy przedsiewziac odpowiednie kroki. Zwykle takie donosy nie dotycza
    > tylko pirackiego softu, ktorego nikt normalny w firmie nie trzyma.

    tak mowisz? A o policji na piratach toi nie slyszales pewnie?

    > Jest
    > takie powiedzenie, ze dajcie czlowieka, a paragraf sie znajdzie :-) Takie
    > cos zwykle i tak sie konczy zabraniem sprzetu. Lepiej go oddac bez awantur
    > niz miec dodatkowy paragraf.

    to oddawaj. Do mojego biura nikt nie wejdzie bez uzasadnionych i
    wczesniej udokumentowanych. A jzeli by probowal, to musi liczyc sie ze
    zaplaci za to z wlasnej kieszeni.

    > 1. Wkalkulowac cene komputera w ryzyko dzialalnosci, ktora sie prowadzi i na
    > wezwanie oddac go bez awantur

    Kazdemu burakowi?

    > 2. Posiadac legalne oprogramowanie, ktorym sie mozna wylegitymowac.

    A dlac`zego ja mam sie komukolwiek wylegitymowywac w swoim wlasnym
    biurze? Ciezar dowodowy spoczywa na oskarzeniu.

    > 3. Wykonywac kopie wlasnych danych i wynosic je regularnie poza miejsce
    > pracy aby w wypadku problemow dalo sie dalej pracowac, po zainstalowaniu
    > legalnych programow, ktore sie posiada.

    tutaj racja.