eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
  • Data: 2013-10-19 10:02:42
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Oct 2013, sqlwiel wrote:

    > Chciałem tylko wskazać podłoże "wcześniejszych emerytur", bo wielu właśnie
    > burzy się, że co poniektórzy mają lepiej.

    W poście obok wyjaśniłem, w czym problem powodujący "burzenie się".
    I akurat nie jest on związany z żołnierzami itede, bo ci w "systemie"
    emerytur ZUS nie mają miejsca.

    Problem w tym, że dotacje (bo tak to trzeba nazwać) nie są pobierane
    z podatków, lecz z funduszu emerytalnego.
    De facto jest to KOLEJNY ukryty dług, generowany tą metodą, że
    NIE WYKAZUJE się faktycznych płac, które potrzebne byłyby, aby
    składki pokrywały przyszłe emerytury.
    Tyle, że pokrycie tego długu państwo ukrywa w funduszu emerytalnym.
    I potem znienacka jest sporo większa "dziura w ZUSie".

    pzdr, Gotfryd