eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
  • Data: 2013-10-20 17:43:49
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-10-15 02:41, witek wrote:

    > na tym polega idea wspolnego worka.
    > jak kupujesz OC to tez nie wszyscy sie rozbiją.
    > Przy innych założeniach składki musiałby być większe.
    >
    > Tu nie chodzi o to, ze się zrzucamy bo to akurat jest dobre.
    > Tu chodzi o to, że urzędnicy, ktorzy się tym zajmują już dawno
    > zapomnieli do czego są, a politycy wykorzystują ZUS do zupełnie innych
    > celów.
    >
    > Jak bym ZUS zostawił a wywalił urzedników i polityków.

    Nieco demagogicznie, - dlaczego chciałbys jednak zostawic ZUS? -troska o
    zapewnienie sobie spokojnej, dostatniej starości jest wprawdzie
    chwalebna i pożądana, ale tylko w pewnym systemie wartości, wcale nie
    jedynym i nie obowiązkowym!
    Ktoś np. uważa, że szczęscie może mu dac tylko zycie szumne i wesołe
    tutaj i teraz, a potem, gdy zauwazy, ze robi się starszy, np. zamierza
    poddac się modnej teraz eutanazji. Dlaczego narzucac mu obowiazek
    oszczędzania, z owoców którego nie chce i nie będzie korzystać.
    Dlaczego pozbawiac ludzi swobody wyboru,- ci co chca odkładac na starość
    niechaj to robią (ale ZUS do tego niepotrzebny), ci co nie chcą niech na
    starość śpią pod mostem, albo, tak jak bywało (i wciąz na świecie bywa),
    niech utrzymują ich ICH dzieci, spłacając dług z dzieciństwa!